Deel dit artikel
-

Sociale reisapp Soulpicks haalt 1,25 miljoen euro op

Soulpicks, de nieuwe start-up van Snappcar-medeoprichter Pascal Ontijd, heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Met zijn app kunnen reizigers automatisch hun reis delen met vrienden en familie.

Gebruikers kunnen met de app informatie over mooie plekken of belevenissen opslaan, ordenen en deze vervolgens delen met vrienden en bekenden binnen een gesloten gemeentschap. Niet op basis van betaalde beoordelingen of wensen van adverteerders, maar op basis van je eigen voorkeuren en die van ‘like-minded’ bekenden en experts. ‘De volledige afwezigheid van adverteerders in combinatie met de optimale borging van privacy door versleuteling van de data, maakt Soulpicks hét alternatief voor onder meer TripAdvisor, Lonely Planet en Facebook,’ zegt het bedrijf er zelf over.

Een van de investeerders die Soulpicks aan boord heeft weten te halen is de Brit Michael Birch. Birch verkocht in 2008 zijn social-mediabedrijf Bebo voor 850 miljoen dollar aan de Amerikaanse internetaanbieder AOL en is een van de eerste investeerders geweest in Pinterest. De Brit gaat Ontijd ook adviseren.

In totaal hebben tien investeerders zich in deze zogenaamde pre-seed ronde verbonden aan Soulpicks, onder wie Jasper Hauser, oprichter van softwarebedrijf Sofa, Henri de Jong, oprichter van hostingprovider Mijndomein en Martijn Leenaers, ex-CFO van betalingsverwerker Payvision.

‘Voor ons heeft het product nu de absolute focus,’ zegt Ontijd. ‘Daarom besteden we dat niet uit. Met ons eigen team van ontwikkelaars gaan we de fans van Soulpicks zo goed mogelijk bedienen. Daarna gaan we verder investeren in gemeenschappen als Utrecht en Amsterdam.’

Er zijn meer reisapps voor het plannen, tracken en bewaren van reizen, zoals het eveneens Nederlandse Polarsteps, beter bekend als The Personal Travel Log in Your Pocket. Op de Accenture Innovation Awards (AIA) in 2015 schopte Polarsteps het reeds tot de finale.

Polarsteps heeft met een series A-ronde onder leiding van INKEF Capital eerder dit jaar 3 miljoen euro opgehaald. Dit geld wordt gebruikt voor het doorontwikkelen van het product en uitbreiding van het team.

Polarsteps verdient geld door de verkoop van zogenoemde Travel Books. Dit zijn fotoalbums van de zojuist vastgelegde reis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond