Deel dit artikel
-

Spotify naar 165 miljoen betalende gebruikers

Spotify telt nu 365 miljoen actieve gebruikers, een groei van 22 procent. 165 miljoen daarvan zijn betalende gebruikers.

In het tweede kwartaal kwamen er 7 miljoen premiumabonnees bij. De groei was iets lager dan verwacht omdat vanwege COVID minder marketingcampagnes konden worden gevoerd.

De reclame-opbrengsten zijn nog altijd bescheiden. Van de omzet van 2,3 miljard euro kwam het grootste deel van abonnementen. Toch lijkt Spotify tevreden met de 275 miljoen euro die aan reclame werd verdiend, vooral omdat binnen premium de gemiddelde omzet per gebruiker licht daalde. De bedrijfskosten stegen naar 651 miljoen in het tweede kwartaal.

Ook dit kwartaal was er weer een bescheiden winst van 12 miljoen euro. Een jaar leden schreef Spotify dieprode cijfers (167 miljoen).

Groei werd buiten Noord Amerika, Europa en Latijns Amerika nauwelijks gerealiseerd. Zo’n twintig procent van de gebruikers komt van buiten deze regio’s, net als een jaar geleden.

Spotify lanceerde deze week nieuwe functie waarmee gebruikers makkelijker kunnen zien of hun favoriete artiesten nieuwe muziek hebben uitgebracht.

De functie What’s New wordt de komende weken wereldwijd uitgebracht voor iOS- en Android-gebruikers.

Luisteraars krijgen alleen meldingen van artiesten en podcasts die ze op de muziekstreamingdienst volgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond