Deel dit artikel
-

Spotify rekent op 400 miljoen gebruikers in 2021

Muziekdienst Spotify heeft naar eigen zeggen het afgelopen kwartaal zeer goed gepresteerd. Zowel omzet als brutomarge en bedrijfsresultaat gingen omhoog. De abonneegroei was in lijn met de verwachtingen.

De omzet van 2,5 miljard euro groeide 27 procent op jaarbasis. Zeker 323 miljoen euro daarvan betrof advertentieverkoop. Onder de streep eindigde een winst van 2 miljoen. Een jaar geleden was er nog een verlies van 101 miljoen.

Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg 19 procent tot 381 miljoen, vooral in Filipijnen en Indonesië werd vooruitgang geboekt. Ook Zuid-Korea, Bangladesh en Pakistan liepen goed.

Het aantal betalende gebruikers klom naar 172 miljoen, een stijging ten opzichte van 165 miljoen van vorig kwartaal.

De winst komt mede door een prijsverhoging, de populariteit van podcasts en promotionele partnerschappen met bedrijven als HMD Global (Spotify staat op Nokia-smartphones en tablets in 178 markten), LG U + proefversies in Zuid-Korea) en OnePlus.

Spotify rekent op 400 miljoen gebruikers aan het einde van het jaar.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond