Deel dit artikel
-

Spotify blijft geld verliezen

De Zweedse muziekdienst Spotify lijdt nog steeds verlies. Vorig jaar kwam het operationele verlies op 80 tot 93 miljoen euro, op een omzet van 746 miljoen. Het nettoverlies kwam met 57,8 wel iets lager uit, maar dat komt door slim boekhouden, aldus The Guardian, die de gegevens uit Luxemburg haalde.

Spotify ontleent een groot deel van zijn omzet aan zijn betalende abonnees. Die waren in 2013 goed voor een aandeel van 678,7 miljoen euro in de totale omzet. Verder verdient Spotify aan advertenties, zo’n 68 miljoen euro. Daar zit wel groei in.

De kosten namen echter ook toe. Spotify moest meer auteursrecht uitkeren.

Spotify sloot 2013 af met 36 miljoen actieve gebruikers. Dat zijn er inmiddels 50 miljoen. 12,5 miljoen daarvan betalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond