Deel dit artikel
-

Spotify exclusief sponsor van League of Legends-events

Spotify heeft zijn eerste wereldwijde sponsorcontract getekend om zijn bereik en zichtbaarheid te vergroten. Het betreft een deal met Riot Games voor League of Legends.

Het is het eerste sponsorcontract waar Spotify daadwerkelijk voor betaalt, weet Variety. Eerdere ervaringen op dit front waren samenwerkingen met gesloten beurzen. Hoeveel geld met het meerjarige contract is gemoeid, houden de partijen voor zich.

De gedachte is, dat er veel overlap zit in de groepen en gamers en muziekfans. Toch is de Zweedse muziekdienst qua abonneeaantallen ondervertegenwoordigd onder gamers. Spotify zal het hele jaar door zicht- en hoorbaar zijn voor spelers van het spel League of Legends (LoL).

Op het audioplatform zelf zullen afspeellijsten worden gemaakt met muziek die gamers vaak draaien. In de muziekapp is al een LoL-hub met vijf miljoen maandelijkse luisteraars. Dat aantal moet groeien. Daarom zullen er naast afspeellijsten ook podcastreeksen worden ontwikkeld en nieuwe muziek worden gereleased. De podcasten richten zich bijvoorbeeld op de live events voor LoL-competities. Zo zijn interviews met gamers te horen en verhalen over de aanloop tot die grote bijeenkomsten.

In League of Legends zelf zal, tijdens de e-sportsevents, op gezette plaatsen in het spel een banner van Spotify te zien zijn.

League of Legends wordt met name in Azië heel veel gespeeld, maar kent eigenlijk over de hele wereld al jaren een grote fanschare.

Foto: artubr (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond