Deel dit artikel
-

Spotify: live audio is volgende ‘Stories’

Live audio zal een steeds prominenter onderdeel worden van Spotify. Met name bekende audiomakers zullen dat inzetten om in direct contact te komen met hun fans.

Die verwachting sprak CEO Daniel Ek uit toen hij door financieel analisten werden gevraagd naar Locker Room. Het Zweedse bedrijf nam die app afgelopen maart over. Zojuist werd aangekondigd dat de app wordt omgedoopt tot Greenroom.

Ek: “De grootste vraag onder onze acht miljoen makers is hen te helpen om nauwer contact te krijgen met hun publiek. Ik denk dat je dit eerst gaat zien bij minder bekende makers van gesprokenwoordproducties.” Als het grote experimenteren voorbij is, zullen bekendere makers volgen. Ook musici.

“Muzikanten staan voor veel open, van praten met hun fans tot gezamenlijke luisterfeesten. De interactie leidt tot manieren om geld te verdienen.”

Toen Snapchat het format ‘Stories’ introduceerde waren de andere socialmediabedrijven er als de kippen bij om dat te kopiëren. Dat lijkt met live audio ook het geval. Geïntroduceerd door Clubhouse lijnen de media- en socialbedrijven weer op om de feature in hun eigen aanbod te verwerken.

Aan het einde van het eerste kwartaal van 2021 stonden er 2,6 miljoen podcasttitels op Spotify, vierhonderdduizend meer dan het kwartaal ervoor.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond