Deel dit artikel
-

Spotify opent reclamenetwerk voor podcastmakers

Na de grote gevestigde podcastmakers krijgen nu de kleinere makers toegang tot het Spotify Audience Network.

Dat is een nieuwe bron van inkomsten waarbij audioreclame dynamisch wordt geïnjecteerd in de podcasts van producenten die dat willen. Ze ontvangen een vergoeding voor elke duizend uitgeserveerde commercials.

Vooralsnog bestaat deze optie enkel voor makers in de VS. Bovendien gaat het enkel om podcastmakers die de software Anchor gebruiken. Dat is een softwarestudio die Spotify begin 2019 kocht. Volgens de Zweden wordt zeventig procent van de vele duizenden podcasts met zijn productieplatform gemaakt.

Podcastreclame bestaat al wat langer, maar enkel bij Spotify Originals en Exclusives en een aantal geselecteerde grote uitgevers, zoals The Wall Street Journal en ViacomCBS. Binnen het nieuwe programma kan elke maker de reclameoptie inzetten. Het aantal targetingvariabelen is klein: demografie, geografie en type publieksgroep.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond