Deel dit artikel
-

Spotify opent Release Radar voor adverteerders

Spotify opent de gepersonaliseerde afspeellijst Release Radar voor merkadverteerders.

Het is de derde gepersonaliseerde afspeellijst in de brede waaier lijsten die Spotify biedt. In 2019 ging de reclamepoort op bij Discover Weekly en afgelopen voorjaar bij On Repeat. Dat is de lijst met iemands meest favoriete liedjes van afgelopen dertig dagen.

Release Radar is de afspeellijst die het nieuwe werk van iemands favoriete artiesten laat horen. De lijst ververst elke week op vrijdag en genereerde sinds 2016 zestien miljard streams.

Spotify laat enkel aan niet-abonnees reclame horen. In het meest recente kwartaal boekte het Zweedse bedrijf een omzet van 2,3 miljard euro (+22%), waarvan 275 miljoen euro (+110%) uit reclame-inkomsten afkomstig was.

Foto: Roar A G Magnussen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond