Deel dit artikel
-

Spotify rolt self-serve reclameplatform uit

Adverteerders kunnen binnenkort op programmatic exchanges audiocommercials inkopen op Spotify. Het bedrijf is begonnen zijn Ad Studio, waar via zelfbediening ruimte wordt ingekocht, buiten de VS uit te rollen.

Engeland en Canada zijn twee nieuwe landen waar de beurskandidaat publieke beta’s is begonnen met Ad Studio. Het ligt voor de hand dat ook andere West-Europese landen over niet al te lang zullen volgen.

Het was voor adverteerders al mogelijk om via private marketplaces als AppNexus, The Trade Desk en Rubicon programmatic ruimte in te kopen, nu kan het ook bij Spotify zelf direct. Adverteerders kunnen aangeven welk soort publiek, welke profielen, ze willen benaderen met welke audioboodschappen en kunnen die naar de muziekdienst uploaden.

Spotify heeft 71 miljoen betalende abonnees (churn 5%) op 159 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. De 92 miljoen gratis gebruikers krijgen reclame te horen, abonnees niet. De reclame-inkomsten in 2017 stegen met 41 procent tot 416 miljoen dollar.

Foto: Paul Dineen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond