Spotify merkt gevolgen economische tegenwind

De winstmarges van muziekdienst Spotify staan onder druk door de trage advertentiegroei. Dat bleek dinsdag uit de kwartaalcijfers van het Zweedse bedrijf die voor het eerst na sluitingstijd van de Amerikaanse beurs werden gepresenteerd.
De omzet steeg in het derde kwartaal naar iets meer dan 3 miljard euro, een stijging van 21 procent ten opzichte van vorig jaar. Maar het verlies nam fors toe naar 228 miljoen euro.
Het aantal maandelijks actieve gebruikers steeg 20 procent naar 456 miljoen, 23 miljoen meer dan een jaar eerder. Het aantal betalende gebruikers ging naar 195 miljoen. Spotify zag groei in alle landen waar de dienst actief is.
Concurrent Apple kondigde gisteren een prijsverhoging aan. De dienst kost nu 10,99 euro per maand. Tot nu toe hanteerde Apple Music dezelfde prijs als Spotify.
De omzet over het vierde kwartaal zou moeten uitkomen op 3,2 miljard euro met een operationeel verlies van 300 miljoen euro.
Het aandeel Spotify gleed in de nabeurshandel 4 procent weg.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond