Deel dit artikel
-

Spotify verliest meer dan 200 muzieklabels

Muziekdistributeur STHoldings verwijdert de muziek van 234 van de muzieklabels die het vertegenwoordigt van streaming muziekdiensten als Spotify, Napster, Simfy en Rdio. Deze diensten zouden de labels niet genoeg geld opbrengen. (meer…)

Deel dit bericht

4 Reacties

koningwoning

Het is niet zo zwart-wit als hier staat. Elk individueel label beslist of zij hun label of zelfs enkele artiesten hierop willen terugzetten. STH zal dit alleen niet meer voor de hele groep doen.
Wel graag eerst goed lezen…..

Of ze het nu willen of niet… het is de enige manier waarop mensen nog zullen gaan betalen voor muziek.
Onlangs kwam ook al een rapport uit dat per 2013 de CD uit gefade gaat worden…. als ze denken dat ze hun inkomsten uit muziekdownloads gaan halen dan komen ze wel van een koude kermis thuis.

Het is de stuiptrekking van een doodgaande tak van sport…. Dit soort bedrijven heeft namelijk relatief weinig zin op het moment dat er geen fysieke distributie meer plaatsvindt.

Het vervelende is dat je met je tijd mee moet gaan.

hidde

Ik kan me hier ook erg druk over maken, want ik snap het gewoon niet! Willen die labels graag kapot? Nu blijven ze weer hangen aan MP3 verkoop. Ik snap best hoor dat dat nu meer geld in het laadje brengt, maar op de lange termijn verlies je…wederom! De cyclus herhaalt zich voor de 3e (!!!!!!!!) keer. Van vinyl/CD naar tapes, van CD naar branden/DL-en en nu van digitale aankoop naar streaming! Gewoon 3x he? 3 keer!!!!

Jeroen Bos

Markten veranderen, consumentengedrag verandert mee. De muziek industrie heeft het moeilijk in een model waarin de keten van schakels veel te lang is. (voor digitale producten) Waarom moet de consument nog voor de tussenhandel betalen als de “fabrikant” het rechtstreeks kan leveren? Het antwoord is “toegevoegde waarde”. Maar als de toegevoegde waarde voor een consument niet meer duidelijk is, heeft dat onderdeel van de distributie geen functie meer. De consument bepaalt. Als e-books gemeengoed gaan worden, gaat de uitgeefbranche ook grote problemen krijgen……

Theo

Benieuwd waar STHoldings de dikke munten wél mee gaat verdienen. Frappante van die hele muziekindustrie is dat ze zelf nog nooit pro-actief met iets nieuws zijn gekomen om muziekdistributie aantrekkelijker te maken voor consument en uitvoerenden. Dus als als industrie niet steeds gaan huilen als een ander het gras voor de voeten wegmaait. Als je het initiatief aan derden laat, word je daar nou eenmaal vroeg of laat afhankelijk van.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond