Spotler Group neemt Sooqr over

Spotler, een bedrijvengroep met een waaier marketingtechnologie, neemt de zoek- en vindspecialist Sooqr uit Utrecht over.
Hoeveel geld met de overname van Sooqr is gemoeid, houdt Spotler Group voor zich. De bedrijven maakten de transactie gisteren bekend.
Met Sooqr aan boord krijgt Spotler er technologie bij waarmee retailers hun online conversies kunnen verhogen. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen en slimme, geoptimaliseerde merchandising. Sooqr versterkt de gepersonaliseerde e-commercemogelijkheden van Squeezely, dat de Spotler Group in 2021 overnam.
Door het combineren van deze twee complementaire technologieën positioneert de Spotler Group Squeezely sterk in de opkomende categorie Commerce Experience Platform (CXP). Hiermee krijgen retailers inzicht in klantgedrag, voorkeuren en kooppatronen die zij kunnen benutten om de volledige winkelervaring te personaliseren en de klantervaring, conversiepercentages en omzet te verbeteren.
Tim Hoefnagel, mede-oprichter en managing director van Squeezly: “Dit is een belangrijk moment voor onze klanten en ons team. Het integreren van de technologie en expertise van Sooqr versnelt onze ontwikkeling naar onze visie op gepersonaliseerde commerce aanzienlijk.”
Tot de merken behoren van de bedrijvengroep behoren: Spotler, Tripolis, Squeezely, Pure360, Flowmailer en OBI4wan. Samen bedienen zij meer dan vierduizend klanten in vijftien landen en verzenden zij meer dan achttien miljard berichten per jaar.
Spotler Group doorliep eind 2022 een financieringsronde van dertig miljoen euro. Meerderheidsaandeelhouder CNBB Equity Partners leidde de investeringsronde waar onder andere Mill Reef Capital in participeerde.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond