Deel dit artikel
-

Staking pakketbezorgers PostNL uitgebreid (update)

Zelfstandige pakketbezorgers van PostNL voeren vandaag opnieuw actie. Dit keer leggen zij het werk neer bij een tiental depots. Na depots in Amsterdam, Utrecht, Ridderkerk, Almere en Goes komen daar vandaag Breda, Eindhoven, Son, Den Bosch, Amersfoort en Den Haag bij. Volgens diverse berichten blijven de pakketjes in de depots liggen.

Gisteren nog meldde PostNL dat de stakingen geen grote vertragingen veroorzaken omdat medewerkers van het hoofdkantoor zouden hebben geholpen. Uit diverse reacties op deze site blijkt het tegendeel.

Subco Partners, de eigen vakbond voor ZZP pakketbezorgers, zegt dat de impact vandaag verdubbelt. Pakketbezorgers reden woensdagochtend in een lange, langzame stoet op de snelweg A4 tussen Leiden en Amsterdam, meldt Omroep West. Emerce krijgt meldingen dat aan zakelijke bestellingen voorrang wordt gegeven, terwijl pakketten bij kleinere postagentschappen blijven liggen. Ook wordt gereden voor Albert Heijn, met vaste PostNL-medewerkers.

Het aanbod van de bezorgers gaat veel zelfstandigen niet ver genoeg. Zij willen een minimaal uurtarief van 30 euro. Subco ontkent dat een onderhandelingsakkoord zou zijn bereikt met de stakende bezorgers, zoals door PostNL is gesuggereerd. ‘Ik heb geen onderhandelingsakkoord gezien’, zegt voorzitter Maurice Jacobs.

De emoties lopen hoog op. Het postbedrijf dreigde gisteren met een kort geding tegen Subco Partners vanwege blokkades. Die is echter niet doorgegaan.

Het voormalig staatsbedrijf heeft een bod gedaan om de zelfstandige bezorgers in vaste dienst te nemen. Eerder kondigde PostNL al aan een onderhandelingsakkoord te hebben bereikt met de stakende bezorgers. “Ik heb geen onderhandelingsakkoord gezien”, zegt Maurice Jacobs, voorzitter van Subco Partners.

PostNL laat op haar site weten: ‘Vanmorgen zijn we opnieuw geconfronteerd met lokale werkonderbrekingen. Op enkele vestigingen heeft een aantal zelfstandige pakketbezorgers het werk wederom neergelegd. We doen ons uiterste best om de gevolgen voor u als klant te beperken. Medewerkers van het hoofdkantoor springen bij om zoveel mogelijk pakketten te bezorgen. In grote delen van het land worden de pakketten gewoon bezorgd.’

Op deze kaart worden mogelijke vertragingen aangegeven.

Deel dit bericht

219 Reacties

Valli

Geen grote gevolgen? Gisteren is er helemaal niet bezorgd in de provincie utrecht, vandaag ook weer niet Dit is bevestigd door de pakketen afdeling van PostNL… De bezorgers zelf geven bij de depo’s aan dat ze net zo lang doorgaan tot er verbeteringen komen. De informatie die PostNL geeft is niet corect.

Frank Vermeulen

Post NL verkoopt onwaarheden. In Gouda is afgelopen vrijdag en zaterdag niet bezorgd, en gisteren (dinsdag) evenmin. Natuurlijk heeft een staking grote gevolgen, in tegenstelling tot wat Post NL wil doen geloven.

Henk

Gisteren is er bij mij in Amsterdam niet bezorgd. Ik heb geen totaalbeeld van welke regio’s er nu daadwerkelijk getroffen zijn, maar als ik de reactie zo lees en het internet afstruin, dan vermoed ik dat PostNL de boel aan verbloemen is.

Hans

De twee pakketten die gisteren bij mij (regio Amsterdam) zouden worden bezorgd kwamen niet, en nu staat er op de track and trace pagina alleen maar: ‘Bezorgmoment nog niet beschikbaar’. Kortom ze liggen in het sorteercentrum en blijven daar liggen totdat deze staking van de baan is. Nu heb ik er niet zoveel haast mee om het te ontvangen, maar voor anderen kan dat anders liggen. Behalve het ongemak voor de klanten zorgen de stakers nu ook voor grote schade bij webshops. Kunnen ze niet gewoon gaan praten en onderhandelen i.p.v. deze wilde staking die voor enorme overlast en schade zorgt?

Loek

Bah, wat is PostNL toch een walgelijk bedrijf. Wij en onze klanten hebben enorme last hiervan! Wij zitten reeds al 9 jaar bij PostNL omdat er helaas geen beter alternatief is… tot nu toe. Wij gaan onze +160.000 pakketten per jaar bij een andere vervoerder onderbrengen. Blij dat we van ze af zijn.

HBS Nederland

@Loek, dat er tot nu toe geen beter alternatief was. Er is toch meer, betere alternatieven, vooral bij de kleine vervoerders.

Valli

Laten we allemaal een klacht indienen bij PostNL Pakketen, bel 0888686868. Kies optie 2 > 2 > 2.

Valli

Klacht indienen bij PostNL gaat niet, je krijgt als reactie. ” Als u niet weet wat er speelt mag u niet oordelen, ik ga verder met het helpen van andere klanten “….

kolletje

Schandalig, ik zit nu al 3 dagen te wachten op 4 pakketten, de boel blijft daar maar liggen en dat zijn spullen waar al voor betaald is. Als die pakketten straks kwijt zijn door dat het één grote berg aan het worden is wie is daar dan voor aansprakelijk? Bij ervaring weet ik dat de post zich heel snel probeert in te dekken.
Ze moesten bij de post zo nodig als het vaste personeel op straat schoppen om ze te vervangen voor zzp’ers. Dat is dan nu de rekening die we betalen.
Het is echt te gek voor woorden.

Loraine

Ik woon in Amsterdam. Ik heb gemerkt dat pakketten die naar een afhaal-lokatie zoals Albert Heijn verstuurd zijn, wel zijn aangekomen. Pakketten naar gewone woonadressen niet. Ik vind dat post.nl open en eerlijk moet vertellen dat zolang de staking duurt er geen pakketten naar woonadressen worden geleverd.
Ik hoop dat er geen pakketten kwijtraken. Er komen in ieder geval geen pakketten meer bij in de depots. Ondanks dat zal het een chaos zijn.

Jan Libbenga (Emerce)

Houd ons op de hoogte van de omvang van deze acties, dan kunnen we het aanvullen. Kan ook via redactie@emerce.nl

truusbergen@hotmail.com

Tja…..ik wacht op een pakje wat ik echt nodig heb. Ze geven nu aan vandaag maar dat was gisteren ook en niets…..en t is in Amsterdam. Staken prima maar vreselijk lastig dat de betaalde spullen niet op tijd komen

miepje

Gisteren zouden er 2 heel dringende pakketten bezorgd worden (regio Utrecht), dat zou dan vandaag moeten gebeuren maar zie net dat ze de bezorgdatum weer hebben gewijzigd naar morgen. Straks zijn we vier weken op vakantie en zie ik waarschijnlijk mijn reeds betaalde pakketen helemaal niet meer.

Nancy

Ik krijg verdorie mijn auto niet geleverd omdat de kentekenplaten bij een of andere klojo in zijn auto liggen en deze niet bij de dealer aflevert. Extra zuur omdat ik mijn oude auto al ingeleverd heb en eerdaags op vakantie moet MET de auto

Sander joosten

Kutzooi joh deze onzin. Wij zijn de dupe. Lekker voor mensen die nog even de laatste vakantie benodigdheden besteld hebben etc. Wie zijn er de DUPE, de klant. Wordt volwassen en laat ons hier niet de dupe van zijn. Bedrijven wachten al dagen op artikelen etc.

Johan

Ook hier in Zuid Holland geen bezorging, Postnl probeert z’n straatje schoon te houden maar de onvrede druipt van de medewerkers en klanten af….

Lambert van der Veekem

De bezorgers worden door Post NL behandeld als slaven en dat is een schande. In weer en wind staan ze elke dag klaar voor iedereen en dat voor een hongerloontje. Ze moeten voorlopig geen enkel pakketje meer wegbrengen. Eerst meer waardering en dan pas weer aan de slag. Zo kan het niet meer.

Nathan

Hier in Dordrecht vandaag ook geen bezorging.

Postshittie

Prima actie van het personeel van PostNL.

Mo

Zit nog steeds op een pakket te wachten wat al vrijdag was aangemeld bij postnl

sanne

Wat een ellende
Nog steeds geen pakket en het termijn is onduidelijk ! Lekker nu in zaterdag al opvakantie ga..

Ab

Ik ga over twee dagen op vakantie en heb 8 dagen geleden iets besteld. Zou vandaag binnen moeten komen… dus niet. Het is spul wat ik moet hebben voor ik op vakantie ga. Hartelijk bedankt medewerkers van Post NL!!! Staken vind ik prima maar laat je klanten er niet de dupe van worden.

A de Grood

Gisteren en vandaag bij mij geen bezorging in de provincie Utrecht. Wat ergelijk js: bij track-and-trace staat zonder verklaring gewoon weer een nieuwe datum. Ze schuiven de bezorgdag gewoon steeds een dagje op.

S.D. Gerrits

In Utrecht vandaag (15 juli) geen pakketbezorging. Ik vraag me af wat er klopt van: “in grote delen van het land worden de pakketten gewoon bezorgd”. Ik zit ook dringend te wachten ivm vakantie.
Wel snap ik de stakers. Post.nl moet zo snel mogelijk in onderhandeling gaan!

Paulina

Ik wacht op mijn paspoort. Mijn vlucht is a.s. zaterdag.
PostNL zegt dat het pakketje bij het soorteercentrum in Ridderkerk zit. Verder kunnen ze mij niet helpen.
Iemand een idee?
Ik kan mijn vlucht 24 uur van tevoren omboeken maar dat kost heel veel geld.
Radeloos

Salif

Dan maar zelf ophalen in Ridderkerk lijkt nu de enig optie.

Mand

GEEN GEVOLGEN?
Ik ben nu al 3 dagen aan het wachten, jezus hé! Als ze dan informatie geven moeten ze ook wel dingen zeggen die kloppen! Stelletje eikels hoor!

Johan

Postnl beweerd dat bezorging hooguit vertraging heeft, dat klopt…voor bedrijven/instanties waar ze schadeclaims van vrezen. Particulieren hebben het nakijken…

Martin

Ik zit ook op 3 pakketten te wachten. Die bezorgers willen eerst niet in dienst en nu meer geld. Volgens mij was er toch laatst een goed akkoord bereikt. Met hun acties treffen ze heleboel burgers. Wij hebben er niets mee te maken.

Er wordt gesproken over een werkonderbreking maar dit is gewoon een staking. Hopelijk morgen wel me pakketten. Staat dat er 1 vandaag tussen 15:30 en 19:00 bezorgd moet worden. Ze krijgen een claim van mij als me pakketten kwijtraken.

C van Beek

Wacht al 4 werkdagen op post! Notabene een kraamcadeau waarvan de visite al is geweest, leuk, met lege handen arriveren! Gelijk maar even een klacht ingediend. Wat een snert bedrijf!

dennis

Voor de mensen die negatief zijn, toon is een beetje begrip. Heb je de spullen voor vakantie nodig, bestel het dan eerder! Toon is begrip voor deze mensen die dag in dag uit voor jullie door weer en wind lopen. Tijdens de kerstdagen bijvoorbeeld staan ze om 21.00 bij jullie aan de deur, terwijl zij ook graag bij hun gezin zitten. Snap ook jullie frustratie, maar in elke sector wordt gestaakt en ook nu dus bij post nl!

johan

Bij mij is het bezorgmoment (nadat het gisteren nog tussen 17.00 en 19.00 uur stond) niet eens meer beschikbaar. Vandaag beweerde een medewerker op de radio dat het weken kan gaan duren…

Sander

Belachelijk! Had dinsdag al 3 pakketten moeten ontvangen met vijver planten ter waarde van 770 euro!! Nu is waarschijnlijk alles naar de klote! En wie gaat dit betalen!?!?

Anonymous

Hallo
Ik wordt hier van zoo pissig ik verstuur een paspoort brief met tijdslimiet en nu wordt het ook niet meer verzonden wat kut zooi is dit als ik morgen niet me pakket krijg dan zorg ik dat er iets niet leuks komt dat gerandeer ik jullie alvast

Leela

Ik had dit wel open en eerlijk van post nl willen weten – dat er vertraging was. zit de hele dag vanaf 14 uur thuis om op pakket te wachten…. dat hoefde kom ik nu dus achter niet…

Susanne

Ik wacht op een pakketje uit Engeland met een uittreksel bevolkingsregister van mijn partner, die hij moet inleveren om een boete van 350 euro te voorkomen. We hebben nog een week tot de deadline 🙁

Leugens leugens leugens

Ik ben zelf postbezorger in almere, zoals jullie zeggen wij hebben al een akkoord met post nl met het fnv. Wat eigelijk het tegendeel blijkt. Fnv is zonder ons toestemmig akkoord gegaan. Omdat post nl er alles aan doet om hun naam te beschermen het zijn allemaal leugens. We worden als slaven behandeld en wij als post bezorgers behandelen onze klanten als koning. Als je in een van deze regios woont verwacht dan nog maar niks want ze willen niks toegeven en we worden bedreigd dat ze onze contracten gaan opzeggen. Gr

Leugens leugens leugens.

Als je iets met spoed moet krijgen ivm vakantie, zoek het nr op van die depots en bel ze

Sander

Daar nemen ze dus echt niet op

Postnl bezorger

Elke klant is koning maar zolang postnl blijft dreigen en dingen blijft roepen wat niet waar is dan maar na een paar maanden zo te werk helaas voor klanten

de jong

al 2 dagen wordt gemeld geen vertraging in uw gebied Hoofddorp.geen enkel pakket is bezorgd in onze regio zowel dinsdag als woensdag. klanten kunnen hun voior de vakantiereis bestelde goederen niet krijgen .Post.nl klantenservice weet niets over eventuele zakenlijk bezorging afhalen om onze klanten te helpen kan ook niet .Prettig geregeld dat onze klanten nu de dupe zijn en terecht kwaad.
Nooit meer via post.nl

Johan

Toch blij dat ik echt grote aankopen nog gewoon ouderwets in de winkel koop, als ik hier sommige verhalen lees. Misschien komen die wel weer wat terug, want een forse tariefsverhoging lijkt me onvermijdelijk….

Pakketbezorger Halfweg

hier hebben jullie de nummer van depo Halfweg 0888740011 er worden vanuit deze depo tot Katwijk gereden en Amsterdam Oudwest/Nieuw-West.
Heb aub een beetje respect voor ons want PostNL behandeld de zzp’ers als slaven.
Wij willen niet meer geld we willen minder werk meer vrije tijd voor ons familie we werken bijna elke dag 12 tot 14 uurtjes

Sebastiaan

Voor alle die problemen hebben met het versturen of ontvangen van pakketten is dit misschien een leuk tip kijk een op http://www.packs.nl daar heb ik nog nooit een staking mee gemaakt grtz

Yeral

Mensen, iedereen bel 0888686868. Kies optie 2>2>2 een klacht indienen bij PostNL en een schadeclaim indienen DAT IS JULLIE RECHT ALS KLANTEN. Zzp’ers staken tot dat een onderhandelings gesprek plaats vindt en een akkoord is bereikt en getekend.

Maarten

En weer is Postnl de gebeten hond. Het bedrijf dat door overheid en concurrenten min of meer gedwongen werd om tarieven te verlagen en dit soort constructies aan te gaan met bezorger. De stakingen die nu plaatshebben komen door een relatief klein deel van de bezorgers. ‘Stakingsbaas’ Maurice Jacobs heeft geen idee waarmee ie bezig is en hij verkondigt onwaarheden. Ik heb min of meer nog wel respect voor Postnl die nota bene (marketing) medewerkers van het hoofdkantoor morgen de weg op sturen om zoveel als mogelijk de klant te bedienen. Subco partners valt naar mijn mening veel te verwijten, Postnl gaat ook niet vrij uit, maar het past ook niet om alleen hen te veroordelen.

rene

Wij zouden zondag op vakantie gaan door omstandigheden ( een defect ) moest ik een nieuw onderdeel bestellen. Deze zouden dinsdag gegarandeerd binnen zijn. Vakantie omgeboekt naar woensdag een dag later voor de zekerheid. Het is nu 20.00 en ik zou dus al lang weg moeten zijn maar het onderdeel is er nog steeds niet. Hoe leg je dat uit aan twee kinderen dat de vakantie niet door kan gaan omdat een aantal bezorgers niet voldoende geld krijgt. Ik ben zelf taxichauffeur groepsvervoer dan hoef ik je echt niet uit te leggen wat wij verdienen. Maar daar kies ik voor, als je het te weinig vind ga dan wat anders doen. Natuurlijk allemaal trieste verhalen maar daar kun je zelf ook een hoop aan doen. En dan niet mijn vakantie afnemen, de bestelling staat nog steeds in het sorteer centrum 10 kilometer verderop. En dan de woordvoerder van postnl maar zeggen dat er bijna geen vertragingen zijn. Nou meneer de woordvoerder DIE ZIJN ER WEL. Ik hoop dat de pakket bezorger heel stiekem het pakje voor de deur legt en heel snel wegloopt anders kan hij heeel lang van zijn rust genieten. Bedankt Postnl

ZZPer depot ridderkerk

Beste mensen,
Wij vinden het ook niet tof om te staken. Elk pakketje niet bezorgd is ook niet betaald!
Maar dit kan niet langer! 60 uur per week voor ong 1400 piek, met alle investeringen in de bestelbus en ga zo maar door.
Eigen vervanging regelen en betalen!
Praten,klagen zeuren schreeuwen en onderhandelen werkt niet. Dus stoppen we ermee tot ze van gekheid niet weten waar ze de pakketten moeten laten.
Dit is ons brood, onze tijd en onze gezondheid.
Heb respect!
Heb je klachten of zelfs schade, stel “LostNL” aansprakelijk, dat ga je winnen.
Gr marco

Jeroen

dGroot gelijk dat ze gaan staken.

Oke het is niet leuk voor de klanten maar ik zie mijn vaste pakketbezorger letterlijk de hele dag op de weg.

Ochtends om 10:00 bij mij voor de deur en om 19:00 zie ik ‘m een aantal wijken verderop lopen.

Uitbuiting. dus je klacht lekker claimen bij postnl en zaakjes gaan regelen bij een concurrent.

Rob

Het wachten is op PostNL zelf. Deze zal met subco partners om de tafel moeten en tot een akkoord moeten komen wat de ZZP`ers eisen. komt er geen akkoord dan zullen de acties voort duren wat misschien wel eens dagen kan gaan duren of zelfs weken. De keus is dus aan PostNL.

Els Thomas

Het is inderdaad tweeledig…

Enerzijds heb ik begrip voor de zzp’er die uitgemolken wordt door Post.NL dat ze meer centjes willen

verdienen en een normale boterham willen verdienen met normale werkdagen en -tijden en anderzijds

barst ik uit mijn vel van woede omdat ik op twee pakketten zit te wachten die al twee dagen geleden

bezorgd zouden worden..

Bij navraag zegt de mevrouw van klantenservice dat ze een chauffeur zoeken die extra pakjes mee willen

nemen. En dat de pakjes gewoon bezorgd gaan worden! Ahum!!!!

Nee, natuurlijk wilt iemand in vaste dienst, die ook al zijn wagen volgeladen heeft geen extra pakketten

bezorgen! Ben je gek?! Ondertussen zijn mijn nagels afgekloven omdat ik helemaal gestrest ben of mijn

bestelling nog wel op tijd komt!

Mijn voorstel aan mevrouw klantenservice was dat ik de pakjes zelf wel ophaal bij het sorteercentrum

maar dat kan niet volgens de dame: “het is zoeken naar een naald in de hooiberg”….

Bah! Post.NL ruim je troep eens op!!! De klant: Wij zijn het Sjakie!

Straks ga ik gefrustreerd naar bed en hoop dat de ZZP ers morgen gestopt zijn met staken en als onze

vaste bezorger: Mo mijn pakketten komt afleveren krijgt hij van mij voortaan een fooitje!

Sjon

Er zijn planten onderweg. Ik kan de situatie niet goed beoordelen, maar de info is inderdaad veel te rooskleurig. Ik krijg de boodschap dat de zending helaas vertraging oploopt, maar er staat later vandaag…het is nu 22.00 uur geweest. Ik vrees een doos vol stakingsslachtoffers. Ik weet niet voor wie de schade is.
De pakketbezorgers snijden – ben ik bang – in eigen vingers. Iedereen die kwetsbare dingen verstuurd, zal er over nadenken post.nl te gaan mijden, zolang de onrust aanhoudt. Het is net als met de NS en ander openbaar vervoer. Het idee van “ze gaan zo weer staken” al is dat best een tijd geleden, dat blijft lang in het geheugen hangen. Omdat dit geen Frankrijk is en stakingen relatief weinig gebeurt.

Postnl

En is er al wat bekend wordt er morgen wel gewerkt of nog steeds staking

Zomaar...

PostNL laat mensen moedwillig thuis zitten wachten op pakketjes. Zij weten dat er niet wordt bezorgd, maar sturen gewoon berichten met bezorgtijden rond. Om te verhullen hoe ernstig de situatie is en om te zorgen dat klanten niet overstappen op andere bezorgdiensten.

Als dat ook de basis is waarop zij onderhandelen met hun eigen personeel is dan zal het het ‘verhaal’ nog lang duren.
Overigens zijn de acties die gevoerd worden terecht. Van mij hebben de stakers sympathie. PostNL zelf niet, vanwege keiharde leugens tegen half Nederland.

Vermeulen

Eerst mag mijn pakket geleverd worden. Daarna mag PostNL echt opsodemieteren!!

Johan

Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit nog maar het begin is….

sebastiaan

marvin santos

Staken prima maar dan langzaam aan actie’s en niet heel de boel platgooien.
Nu is degene die jullie boterham betaald zwaar de dupe.
Ik hoop dat een paar grote klanten er nu eens genoeg van hebben.
Dan kunnen jullie meer tijd en geld hebben maar dan valt er volgend jaar niks af te leveren.
Ja misschien de envelop voor het UWV

steve

Goedendag…

De pakketbezorgers (ZZP ers) hebben groot gelijk dat ze staken en geeen pakketjes meer bezorgen omdat postnl grote oplichters zijn ze verdienen per pakket 7 euro en geven maar 1.20 euro voor de bezorger vinden jullie het eerlijk ?? Ze laden,losse,brengen,rijden,sjouwen en brengen het pakketje naar de geadresseerde alleen voor dat prijsje… wat mij betreft .. ga maar zo door met staken tot er een goede besluit wordt genomen. Hogere uurtarief daar wachten alle pakketbezorgers op.

Mijn man werkt dag en nacht met goede service voor zijn klanten hij moet gewaardeerd worden.

Mvg

S

Win

Postnl schittert door het verstrekken van onjuiste informatie betreffende levertijden en wat nog erger is dat de medewerkers van het servicecentrum gewoon zeggen “maar u weet toch dat er een staking is”. Persvoorlichter van Postnl “er zijn nauwelijks vertragingen”. Dat er geen vertragingen zijn klopt, er wordt in Uithoorn in het geheel niet bezorgd.
Klacht indienen werkt niet want Postnl beweert gewoon er niets aan te kunnen doen. Klantvriendelijkheid is onbekend bij Postnl.
Ik raadt alle postorderbedrijven aan geen gebruik meer te maken van Postnl er zijn vele betrouwbare alternatieven.
Voortaan kijk ik eerst wie de bezorging verzorgt voor iets in een webwinkel te bestellen.

M Dewalt

Als tip voor PostNL
Bel DHL, die rijden wel.
Pakketje wordt opgehaald in het depot,
Bezorgd bij de geadresseerde voor slechts 5,75. Dan verdient PostNL door niets te doen ook nog ruim een Euro.
Jammer dat de bezorgers de klant treffen. Wij zij per direct overgestapt naar alternatieve aanbieders.
Directie van PostNL zal het een zorg zijn. Die krijgen met of zonder staking de bonus toch wel.
Even nadenken over een ludieke actie zou waarschijnlijk een positiever effect hebben dan de degene die je salaris betaald (de klant) in de kou zetten.
Minder klanten -> minder pakketjes -> minder bezorgers nodig -> overschot aan bezorgers -> of thuis zitten of tegen nog slechtere voorwaarden aan het werk.

Mary

Vandaag 16-7 ook niets bezorgd in Zwijndrecht. Ik belde met de klantenservice:”er zijn nog 39 wachtenden voor u…”

Tahir

Beste mensen,

De stakingen gaan door totdat we als mens behandeld worden door POSTNL , vandaar waren wij met 500 bussen in Jarmuiden Amsterdam, de directie heeft de moeite niet genomen om met de stakingsleiders te gaan praten, dus ze hebben schijt aan alle klanten.

Ik bezorg al 5 jaar lang door regen, wind, sneeuw , tot laat in de avond iedere dag maar rond rennen om de bus leeg te krijgen voor een minimum loontje , en NEE je komt er niet zomaar vanaf, we hebben inmiddels allemaal schulden bij de belastingdienst en een dure leasebus af moeten sluiten omdat er eerst van alles werd beloofd, ze ZIJN niets nagekomen bij POSTNL.

HIERBIJ DUS OOK UW BEGRIP VOOR UW PAKKETTENBEZORGER DIE ER ALTIJD VOOR U HEEFT GESTAAN!!

Dit doen we absoluut niet voor de lol , POSTNL heeft ons werkelijke geen enkele keus achtergelaten

Rob ridderkerk

Van mij mogen alle ZZP`ers in actie gaan. ruim 1000 man legt dan het werk neer.
PostNL draait op ZZP`ers. Zonder hen bestaat PostNL niet eens.

Laten ze nu maar eens vaart gaan maken met de onderhandelingen. Heeft nu al veel te lang geduurd.
Dit speelt al maanden / jaren.

Maar komt nu pas echt in de media terecht omdat alle zzp`ers het zat zijn om aan het lijntje gehouden te worden. verschillende berichtgevingen wat PostNL naar buiten heeft gebracht zijn 100% onwaar.
Klanten worden voorgelogen hoe het echte wereldje van PostNL er daadwerkelijk uit ziet.

Zo als ze met jullie (klanten) gaan ze dus ook met de ZZp`ers om, alleen zij krijgen altijd als nog een extra trap in hun rug.

Als de ZZP`ers zo van baan konden wisselen hadden ze dit allang gedaan. maar met deze economie ligt dat zeer moeilijk. vooral als er van je bezorg tarief ook nog eens flink geplukt is wat ze uiteindelijk in hun eigen zak steken.

en wat verdient de hoge pief? zeker wel een bedrag met 6 nullen erachter al is het geen 7 of 8.
over slapend rijk worden. en de ZZp`ers elke maand net rond kunnen komen, sommige kunnen zelfs niet eens rond komen en staan zelfs rood op de rekening.

dorien

Ik zit al dagen te wachten op de door mij bestelde ASSIERAAD. Vind het schandalig dat die niet geleverd word!

Steven

Ik heb totaal geen respect meer voor zowel postnl zelf als voor die bezorgers, zij naaien mij net zo hard door de spullen die ik nodig heb voor mijn vakantie gewoon maar voor het gemak even niet te leveren. Als ze vandaag in opmeer nog steeds de boel lopen te saboteren zal ik me er eens mee gaan bemoeien.

Rowena

Net als de rest van NL wacht ik ook al sinds zaterdag op mijn pakketje. PostNL is gewoon een flut bedrijf! Als de staking over zijn, zal ik voortaan mijn pakketen bij DHL of een ander bedrijf gaan posten!!Ik heb begrip voor de postbezorgers want die hebben recht op een eerlijk en waardig salaris. Helaas gaat dat wel ten koste van de klant! Het begint mij steeds door te dringen dat NL op het randje van de afgrond staat. Bedrijven misbruiken werknemers, je bent maar een nummnertje voor ze. Werken voor een schijtloontje, terwijl de de bazen alle bonussen krijgen. De bedrijfscultuur van NL heden ten dage is niets anders dan moderne slavernij!

Teen

Zowel zakelijk als consument ben ik al vanaf zaterdag op pakketjes aan het wachten! die elke dag worden vertraagd een dag, en vandaag staat er dan geen bezorg tijd / dag beschikbaar.. Vreemd aangezien de staking pas dinsdag begon.. Waarom begon dit al vanaf zaterdag dan? Als bedrijf heb ik de grote pakketten nodig voor een evenement heel vervelend dus dit komt nooit meer op tijd! Onze zoon is zaterdag jarig en zijn nieuwe playstation cadeau met spellen zitten dus ook vast op het sorteercentrum.. leuk dus een 8 jarige die je moet uitleggen dat de post aan het staken is en zijn cadeaus dus niet zal krijgen op zijn verjaardag… Bedankt postNL! Ik snap ook niet waarom jullie liegen dat de meerderheid wel bezorgd word want dat is duidelijk niet zo, er word niks bezorgd!

Pakket

Kan je zelf een pakket ophalen bij PostNL? Nu aan het wachtend op klanten”service” PostNL, er zijn nog 34 wachtende voor mij in de rij. Hoeveel tassen gratis boodschappen zouden dat zijn bij de Jumbo of koppen gratis koffie bij de Hema?

casper

Ik zit ook al 3 dagen te wachten op mijn pakketje !..Postnl snapt denk ik niet,dat nu veel mensen heel pissig op hun zijn ! ,alstublieft postnl ga gewoon weer werken ! een dodelijke ziekte hebben is vele male erger dan te weinig Loon !!!

Liek

Fijn hoor, kunnen jullie mij vertellen wat ik met een heel verdrietig mannetje van 6 aan moet omdat meer dan de helft van zijn kadootjes niet op tijd aankomt op zijn verjaardag.

Johan

Tis bijna koddig…op de site staat niet eens meer een melding, nee… “Vragen of problemen? Wij helpen u graag”……..

Karin

Ik had gisteren opeens een accountmanager van ze aan de deur staan met mijn pakketje. Kunt me dus niet zeggen dat postnl niet alles inzet om hun klanten tijdens deze hectiek te helpen.

Meneer Henk

Ben altijd hartstikke tevreden over mijn pakjesman en gun hem eerlijke arbeidsvoorwaarden en een eerlijk salaris, dan moeten de pakjes maar even wachten. Groeten van Meneer Henk.

Marvin Santos

De zogenoemde zzp er die het lef heb om mijn pakket ooit nog af te leveren die kan fluiten naar zijn handtekening hij zet zelf maar een kruisje

John

Als iedereen nu zoveel mogelijk probeert om verzendingen via DHL, DPD of GLS te laten lopen krijgen we een ander beeld van dit zooitje bij PostNL. Op de bezorgers kan je niet kwaad worden, die worden uitgebuit……

Roel

Op 29 juni werd mijn pakketje verzonden met de Deutsche Post in Dresden…….Een staking aldaar.
Het pakketje was met de verzendcode niet te traceren tot 8 juli. Nu is het te traceren maar het ligt nog op het sorteercentrum Amsterdam van PostNL. Stakingen in Duitsland en Nederland zorgen ervoor dat het pakketje inmiddels twee en een halve week onderweg is…….

Seb

Als ZZP’er ben je toch zelf akkoord gegaan met de opdrachtgever? Ik begrijp enerzijds de frustratie maar anderzijds vind ik het vreemd. Als je het niet eens bent met de voorwaarden van een overeenkomst, dan moet je deze simpelweg niet tekenen.

Lotte

Gisterenavond eindelijk een bericht van PostNL met een bezorgmoment voor vandaag. Toch voor de zekerheid maar even gebeld met PostNL. Ja mevrouw die sturen we wel, maar de kans is klein dat u pakketten vandaag bezorgd worden. Heel Nederland ligt gewoon op zijn ga, maar voor de AH wordt wel gereden…moet ik mijn zakelijke pakketten voortaan bij de AH laten bezorgen.

Nolan

Wat een slap gelul allemaal hier. Prijs voor een pakketje in de logistieke branche is gemiddeld een 4 euro, ook bij dit bedrijf. zou dan eerder de zzptjes gierig noemen dan postnl zelf

maar oke, stap anders over naar een duitse firma ja, de nederlandse economie doet het al zo super…

Maarten

Het wordt tijd dat de Media dit groter oppakt en er meer druk achter komt. Wat is het nut van staken zonder dit breed uit te lichten? Zonder grote reactie van ons (de eindconsument) komt PostNL echt niet in beweging. Als iedereen die gedupeerd is nu PostNL bestookt, komt er hopenlijk sneller beweging in.

Neemt niet weg dat ik staken volstrekt kansloos vind. We zijn geen Griekenland of Frankrijk.

Sebastiaan

Heb alle begrip voor de bezorgers maar lijkt mij dat dit niet gaat werken. Door deze actie krijgen ze wellicht meer betaald maar zullen er ook minder werk hebben omdat klanten massaal overstappen naar alternatieven.

En ik weet ook niet of er zoveel winst wordt gemaakt bij postnl dat er ruimte is voor meer salaris?

Maik

Vandaag inderdaad barricades in Utrecht en morgen 100% op depot Breda. Alles gaat op slot, geen oplossing vooralsnog. PostNL heeft te lang zijn partners uitgeknepen. De rek is eruit en er zijn te veel faillissemnten geweest van eenpitters. Ruchtbaarheid is gewenst. Pakketten thuis laten bezorgen naar aanleiding van thuis winkelen is natuurlijk prima, maar de chauffeur, bus en Diesel moeten wel gewoon afgerekend worden. Kosten die bespaard worden op winkels en personeel door het MKB, worden logischerwijs gedeeltelijk vervangen door bezorgkosten. Maar jammer dat PostNL dat grotendeels voor zichzelf houdt en zijn partners geen duurzame samenwerking biedt.

Kees pakketloos

Ben zelf ook een zakelijke klant bij Postnl. En stuur dagelijks tientallen pakketten met postnl. Vervelend is het idd dat mijn klanten hun spullen niet op tijd ontvangen. maar als ik mijn vaste pakketbezorger moet geloven over het geniepig heronderhandelen van de tarieven en contracten en het chanteren van de zzp ers door postnl dan geef ik de stakers groot gelijk. Postnl misbruikt hun machtspositie om hun contractanten af te persen. Laat postnl de tarieven met een BOL.COM of Zalando maar eens heronderhandelen.

Emago

Nou nou. Slechte actie. 30 euro per uur voor ongeschoold werk? Er gaan zo zeker ontslagen vallen. Post.nl was de enige bezorger die de volgende dag levert.Dhl moet je 4 dagen wachten, En bij UPS weet je niet wanneer ze komen,maar zeker niet de volgende dag.
Geef mij maar post.nl

Valli

Binnenkort wordt weer bekend dat de pakkettarief gaat stijgen zoals elke jaar rond deze tijd…

Bruno

Ook hierzo steeds uitstel en niks. Gewoon stoppen met ZZP en vaste dienst medewerkers weer aannemen!

Herman

Maik, jij hebt echt geen benul waar je over praat. Bijna een derde van een pakketprijs gaat naar de bezorger. Waar meen je dat de rest van het logistieke netwerk van wordt betaald, of ben je in de waan dat dat ergens een dikke beurs in verdwijnt.

Niet normaal

Heerlijk dit. Dagen lang aan het wachten op een pakket die ik waarschijnlijk niet binnen krijg voordat ik op vakantie ga. Verder begrip vor de werknemers maar was het nou wel zo slim om dit in de vakantie te doen? Mensen hebben BELANGRIJKE spullen nodig die ze nodig hebben om weg te kunnen op vakantie. Ik werk een heel jaar om op zijn minst een week op vakantie te kunnen gaan, en willen jullie echt mensen hun vakantie afnemen na een heel jaar lang hard werken? Ik hoop dat het pakketje snel aankomt, anders is het geen vakantie meer voor mij. Bedankt postnl! Geweldig gedaan.

Ferdinand

belachelijk zo’n staking!
Waarom geen duidelijkheid, Post.nl knikker al dat personeel eruit en doe wat je gevraagd wordt…..bezorgen!!! en dan ook nog op tijd.

Steven

Maik, zijn er op dit moment stakingen in Opmeer? Want dan ga ik wel even buurten om ze vriendelijk te verzoeken weer aan het werk te gaan.

Arie

Valt mij op dat alleen het schorriemorrie staakt. Hadden ze nooit aan moeten beginnen.

Ricardo Vermeulen

Waarom moeten jullie in godsnaam de klanten hiermee lastig vallen? De postnl heb je hiet niet mee maar wel de hardwerkende mensen die op hun pakket zitten te wachten. Misschien wel een heel belangrijk pakje. En als jullie nou ook zelf eens wat meer gaan doen voor jullie geld want als iemand van postnl iets bezorgd wordt er bij 3 buren tegelijk aangebeld en roepen ze ongeduldig komt u naar beneden lopen voor het pakje. 3 hoog naar boven lopen zit er niet bij. Eer dat ik beneden kon staan de heren al ongeduldig te trappelen. Pakjes zijn op de brievenbussen gesmeten en de heten zijn al halverwege de bus. Nou sorry hoor maar voor 6.95 verzendkosten mag je best wat service verwachten. DHL en select vracht komen gewoon netjes naar boven lopen en dan kom ik ze halverwege de trap tegemoet. Eerst service dan centjes en ga lekker staken op klant vriendelijke manier. Want er zijb ook mensen die medische middelen bestellen en daar afhankelijk van zijn als een apotheek het niet kan leveren!

Renee

Ik kreeg net via twitter een berichtje van postnl dat ze vandaag (amsterdam buitenveldert) ook niet zullen bezorgen. Ik wacht nu al drie dagen op mijn pakketje die gewoon in het sorteercentrum ligt. 🙁

Marco

Ik heb net te horen gekregen dat wij normale postbezorgers(briefpost) een deel van de pakketjes moeten gaan bezorgen. Dus de kleinere pakketjes die wat groter zijn dan 3,2 cm dik moeten wij nu bezorgen.

yasmin

Ik wacht al sinds 9 juli op mijn h&m pakketjes belachelijk dit pfff!!!

bonestaak

Er wordt gewerkt voor 1400 euro? hoor ik iemand zeggen. Tja, ik zat tot voor kort op een helpdesk, kreeg ik ALS ik 40 uur kon werken iets van 1300 euro bruto. Ik werd dan ook alleen maar voor de seconden betaald die ik gewerkt had.
Dus snap ik niet hoe deze “zelfstandigen” dan kunnen staken want stel je verdient maar 1300, dan houdt je gewoon niet genoeg over als je 3 dagen niets doet. Dus niet alleen PostNL liegt maar het personeel dus ook. Of ze worden gewoon doorbetaald als ze niet werken, of het salaris ligt hoger en dan moeten ze niet zeiken. Ga maar eens in een Call Center werken of op een helpdesk.
Affijn ik sta zelf al 3 dagen te wachten op zeldzame planten, die zijn dus nu Snot.

mj-van-de-lcd

belachelijk,vanavond een presentatie van een artikel die ik heb besteld voor een televisie, lekker word er niet bezorgd.
salades en drank besteld,drank is te bewaren maar de salades kunnen zo de vuilnisbak in.
hoelang gaat die klote zooi nog duren,wacht al dagen op het artikel. kan hierdoor ook geen nieuwe afspraak maken voor de presentatie. SCHANDALIG.

Mark

Klaar met Post.nl ik verstuur niets meer met hun. Bedrijfen genoeg die wel willen.
Als ze echt vinden dat ze te weinig verdienen hadden ze langer op school moeten blijven en een vak moeten leren.

Pieter

Sinds zaterdag zijn er al pakketten voor ons onderweg die niet aankomen. Inmiddels zijn het er al 5! Eentje die eerst getroffen is door een staking bij Deutsche Post en nu de staking bij PostNL er overheen krijgt. De andere pakketten al dagenlang in het depot. Ik begrijp de frustraties van de ZZP-ers en ben ook niet tegen acties, maar 100% het werk neerleggen treft teveel mensen die er niks mee te maken hebben, te lang! Op deze wijze gaat het begrip voor de ZZPers snel verloren. Beter is het om wel te rijden, maar een of twee dagen later. Dan heb je hetzelfde effect voor de organisatie, maar is de consument / klant niet 100% de dupe en tref je PostNL net zo hard. Daarnaast krijgen de ZZPers (als ik goed geinformeerd ben) betaald per uitgereden pakket, dus op dit moment maken ze het probleem voor zichzelf (geen inkomen) alleen maar groter.

Els

Nog steeds geen pakket ontvangen. En Postnl. maar verkondigen dat er zo goed als geen vertragingen zijn. Wacht al sinds maandag op een pakket.
Volgens mij hebben de stakers niet door dat ze de “consument” hiermee treffen en niet Postnl. Postnl schittert door het verstrekken van onjuiste informatie betreffende levertijden en wat nog erger is dat de medewerkers van het servicecentrum gewoon zeggen “maar u weet toch dat er een staking is”. Persvoorlichter van Postnl “er zijn nauwelijks vertragingen”. Dat er geen vertragingen zijn klopt, er word in het geheel niet bezorgd.
Klacht indienen werkt niet want Postnl beweert gewoon er niets aan te kunnen doen. Klantvriendelijkheid is onbekend bij Postnl.
Ik raadt alle postorderbedrijven aan geen gebruik meer te maken van Postnl er zijn vele betrouwbare alternatieven.
Voortaan kijk ik eerst wie de bezorging verzorgt voor iets in een webwinkel te bestellen.

Petra

Ik begrijp de frustraties van de ZZP-ers helemaal maar heren en dames ZZP-ers jullie hebben zelf je contract getekend bij PostNl en hierin staan de tarieven die je gaat ontvangen voor je diensten keurig in omschreven. Wellicht had een goede accountant of zelf een beetje doorrekenen de problemen die je nu ondervind kunnen voorkomen.
PostNl wordt nu door het slijk gehaald maar ook bij de andere groot vervoerders van pakketten zijn de prijzen die chauffeurs krijgen ook finaal uitgeknepen. Mijns inziens moeten de Bol.commen en andere verzendhuizen zich eens goed achter de oren krabben. Laat jullie klanten een klein bedrag aan verzendkosten betalen in plaats van “gratis verzending”aan te bieden en geef je vervoerder een iets hogere prijs dan kunnen zij hun chauffeurs uiteindelijk ook een beter tarief voor schotelen.

Ben

Leuk zo’n staking , maar hierdoor gaat mijn vakantie niet door ….

Ik ben een hardwerkende monteur die met zijn oldtimer graad op vakantie zou willen gaan , helaas is de benzinepomp stuk en deze is nog steeds niet binnen dankzij post.nl

Echt leuk , heel het jaar je scheel werken en dan dankzij een staking niet op vakantie kunnen gaan .

De schadeclaim gaat natuurlijk naar post.nl , maar wat heb ik daar op dit moment aan ?

Bo

Ik zit nu al 3 A 4 dagen te wachten op mijn pakketjes, ben er echt ziek van.
Uit frustratie, maar ff gebeld met rtl redactie.
Want ik heb er ook helemaal niks over gezien op het nieuws.
Maar ok, ik denk dat er nu heel veel mensen over zullen stappen naar een anders post bedrijf aangezien dit niet de eerste keer Is dat dit gebeurt, ik zelf stap iig zeer zeker over, want ik ben et echt spuug zat met post nl.
Dit is mij overigens al 2 keer eerder gebeurd, dat mijn pakketjes niet op tijd aankwamen.
Hoop dat er meerdere mensen zijn die van post nl afstappen.
Want dit kan gewoon niet meer zo.
Niet voor ons als klant zijnde, maar ook voor de boys, die door weer en wind voor ons rijden, om te zorgen, dat wij onze pakketen krijgen.
Ik hoop dan ook echt van harte dat al die zzp-ers, de handen in een slaan en de krachten samen bundelen, om zelf een pakketten dienst op te zetten.
Gewoon post nl boycotten met z’n allen.
Dus niet alleen de zzp-ers, maar ook wij als klant.
Grtz,
Bo.

saki

GODVERDOMME POSTNL !! .
IK VERWACHT EEN HEEL BELANGRIJK PAKKET NAMELIJK MIJN SIGAREN UIT CUBA, EN DIE KUNNEN NIET LANGER DAN EEN WEEK IN EEN NORMALE DOOS. DUS IK ZOU MAAR EENS OPSCHIETEN.

Linda

Waardeloos. In Zeeland gister ook geen bezorging, en vandaag waarschijnlijk dus ook niet. De track & trace biedt excuses aan voor de vertraging. Dat de bezorgers staken vind ik prima, maar laat post.nl dan NIET aangeven dat de bezorger onderweg is. DAN HOEF IK OOK NIET TE ZITTEN WACHTEN

Maryanne

Ik wacht op een cadeautje voor mijn kleinzoon dat ik heb besteld. Hij wordt 5 jaar en als Post.nl niet opschiet sta ik straks met lege handen voor het kind. Kind dus de dupe. Ik werk in de zorg en daar is het ook geen vetpot.
Ik hoop echt dat door deze acties er veel klanten voor kiezen om weg te gaan bij Post.nl.

Henk

Ik wil even reageren op iedereen die roept dat winkels geen gratis verzending moeten aanbieden omdat PostNL en dus de bezorgers zo minder geld ontvangen.

Snappen jullie niet dat die kosten gewoon netjes betaald worden door die bedrijven? Alleen de eindklant betaald geen kosten. Die kosten worden gewoon gemaakt en PostNL en dus de bezorger krijgt gewoon zijn geld. Of je nu gratis verzending hebt of 50 euro rekent voor een doosje aan je klant, maakt voor PostNL totaal niet uit..

Gratis verzending zorgt alleen maar voor meer en meer pakketjes, dus in principe meer en meer werk en dus geld voor iedereen.

René

Vind het schandalig wat er gebeurd door die chauffeurs. Ik zit ook te wachten op me pakketten. wij zijn een winkel en moet ook mijn klanten teleurstellen dat het nog niet binnen is. Hierdoor lopen wij ook geld mis. Dat is net zoiets dat ik tegen een klant NEE verkoop. Lopen wij ook geld mis.

Matana

geen vertraging? ja makkelijk he als PostNL dan de pakketten in de maag van de briefpostbezorger schuift…ik vertik het om met 20 pakketten op de fiets te gaan tegen dat schamele uurloon wat je verdient bij postnl….

Thijs

Jammer dat een deel van de bezorgers het voor het grote geheel moet verpesten. Hoe kun je 30 euro per uur eisen voor ongeschoold werk…?

Duane

Hufters

Ron Ron

Zielig die mensen die klagen over hun pakje, leef je in met de pakketbezorgers, die krijgen niet betaald voor het werk wat ze doen, niet afleveren is niet betalen, zij moeten het dan wegbrengen naar een afhaalpunt, die tijd enzo krijgen ze niks voor, en 30 euro per urr?? wie zegt dat? Die 1400 euro die ze verdien met 60 uur werk. Moeten een speciale bus kopen die voldoet aan de eisen van POstNL en alle onkosten moeten ze zelf betalen. Heb medelijden met ze en geef ze groot gelijk

Bas

Luister Ron Ron, dan hadden ze maar een vak moeten leren. Niet zeiken maar werken… gewoon vroem vroem met die kut bus.

Ron Ron

30 euro per uur bruto is echt niet veel, je werkgever betaald voor jou veel meer, denk daar maar is over na.

Ron Ron

hersenlozereactie van Bas

Loraine

Gisteren constateerde ik nog dat in Amsterdam de pakketten wel zijn aangekomen in pakket-afhaalpunten zoals Albert Heijn. Vanaf vandaag zijn ook daar geen pakketten meer aangekomen. Bij mij klopt de pakketstatus al enkele dagen niet meer.
Maar volgens een Post.nl-bericht wordt de status vandaag na 22:00 geupdate.

Postnl

Hoor van alles maar als de mens het nieuws in de gaten hielden was een kind van 6 niet verdrietig had de ouder ook naar de winkel zel kunnen gaan had je je spullen op tijd

Johan

heb hier melding dat eerste bezorgmoment mislukt is, ik ben gewoon thuis en niks in de brievenbus. Gewoon weer de bezorgdag door eigen fantasie dag verschoven, ongelofelijk wat een bedrijf…kun je het niet eens (meer) noemen….

regina

wacht al 3 dagen op een erg belangrijk pakje te ver weg anders had ik het zelf wel opgehaald balen

Postnl

Bas loop dan niet te zeiken en ga van je luien reet af en ga je spullen halen in de winkel maloot

Loraine

Voor de mensen die zo neerbuigend reageren op de pakkettenbezorgers: Het blijkt nu wel hoe hard ze nodig zijn.

Ron Ron

bas ga jij voor 5.38 werken per uur??? Reken maar uit 1400 netto delen door de gewerkte uren.
Jij hebt zeker geleerd van onze centen??

Bas

Hoe kom je erbij dat ik überhaupt op een pakketje zit te wachten?

Gaat het wel goed met je, heeft PostNL je medicijnen niet gebracht?
Mafkees

Postnl

Mafkees bemoei je er ook niet mee dan verte gek jij moet een vak leren dit staken duurt nog wel even meschien na weekend de eerste

Boos

Leuk voor die pakketbezorgers. Maar ik wacht al te lang op mijn pakketje wat ik nodig heb om MIJN werk uit te kunnen voeren. Voor dat werk krijg ik minder dan dit bedrag uitbetaald.

Heerlijk om andere mensen te duperen of niet bezorgers?

Postnl

Ron precies het verschil is wij werken voor ons zelf en bas voor een baasje 1200 netto zoals er staat zijn er paar maanden geleden beloftes gedaan Door post nl maar ja helaas komen ze die niet na dus van daar na bericht en bericht geen reactie dus dan maar zo staken na weekend zijn we er meschien weer

Bas

Ron Ron,

Voor 5,38 per uur zou ik dat contract niet eens ondertekend hebben, maar dat onopgeleid stelletje werkweigeraars kan natuurlijk niet lezen.

Is deze discussie nu klaar? ik moet weer aan het werk

Postnl

Noem je werk? Je bent niet meer dan een stoeptegel waar wij overheen lopen bas voor de rest werken computer nerd

Maarten

Ja ja ja. Die gasten zijn onmisbaar. Meer dan duidelijk. Maar je bent en blijft ZZP-er, dus je kan ook wat anders gaan doen. Kunnen die Grieken dan morgen onze pakketten wel langs komen brengen? Punt is gemaakt.

Bas

Wat zeg je nou allemaal?
http://www.loi.nl/cursussen/taalvaardigheid/schrijf_goed_nederlands/index.htm?lid=mb2
Nederland wordt steeds slimmer…

Ron Ron

Bas, wil jou wel horen als jouw baas je er uit flikkert en dan zzpers aanneemt om jou werk voor veel minder te laten doen en die dan later steeds meer uitknijpt. Begin zelf maar als ZZPér zoals de overheid al jaren promoot om de werkeloosheidcijfers te laten zakken, de gemiddelde zzpér komt net uit met zijn geld, maar dat snap jij als hoogbegaafde geleerde natuurlijk nietwant jij verdient zoveel en zeker nog 3 bijbanen en dat allemaal binnen de 40 uur, als je dat haalt

Samantha

Fijn dat de burger weer de dupe is, en dan klagen dat de mensen onvriendelijk en kortaf zijn.
Blokeer de auto’s van de directie, zodat die niet naar huis of hobby kunnen.

Iig erg fijn dat een verjaardagscadeau nu niet het gewenste effect heeft!!!!!

Eruit met die zogenaamde ZZP-ers.

Melanie

Heel fijn,

Mijn dochter krijgt dus zaterdag al haar verjaardagscadeau niet, komen jullie dit haar ook uitleggen…..
Afgelopen zondag alles besteld…

Fijn Postnl..

Bedankt voor het verpesten van een klein meisje haar verjaardag.. toppers..

Analiza

Blijkbaar mag ik mij een gelukkig mens noemen, mijn pakket is i.p.v. gisteren zojuist toch gearriveerd! (Hengelo (O)) Overigens niet door de gebruikelijke bezorger want die staakt, maar door iemand anders met een gehuurde bus. Was wel een pakket waarvoor getekend moest worden, misschien maakt dat nog verschil….

Jeroen

Tja, verhaal heeft twee kanten, erg sneu voor de klanten maar ik begrijp de bezorgers oook wel.

Optie is een andere bezorgdienst selecteren (veel shops bieden dit nu ook aan en anders even lekker gezellig gaan winkelen.

Post NL is een arrogant bedrijf met veels te veel ‘managers’, compleet overbodig.

De tijden gaan veranderen. Elk groot organisatie moet weer korte lijnen gaan verdelen binnenin het bedrijf.

De tijden van ik manage met 5 andere managers een bepaald vlak is zo 2002.

Meijer

PostNL verkoopt inderdaad halve waarheden. Zelf ben ik woonachtend in Utrecht en ook hier wordt al vanaf dinsdag niets bezorgt. Waar ik van baal is dat op track en trace van PostNL gewoon het tijdstip van bezorging gemeld staat waardoor ik gedurende dit dagdeel zorg dat ik thuis ben en thuis blijf. Als er dan echter geen pakket bezorgt wordt dan baal je enorm!!! Dit is nu al drie dagen het geval en telkens wordt het dagdeel gewijzigd.

Edwin

Ik wacht nu al 4 dagen vergeefs op bezorging van mijn pakket. Het ligt in het depot en daar kan echt niemand van het hoofdkantoor bij, de stakkers blokkeren dat gewoon. Er is dus niks van waar dat het opgelost wordt, die terroristen van de bezorging gijzelen mijn spullen gewoon. Ik kan naar mijn centen fluiten, wat een zooitje. Ik,ga voortaan wel naar een gewone winkel, bestel niks meer online, dan verliezen die minkukels vanzelf hun baan wel

piet

Misschien stomme vraag, maar ik vraag me heel vaak af waarom pakketjes overdag bij particulieren worden bezorgd. Het merendeel is aan het werk, dus niet thuis.
Zou toch veel efficiënter zijn om bij particulieren na 18.00 te bezorgen? Scheelt een hoop heen en weer rijden en zo ook uren, toch?

Sjaak

Mijn pakket is met 2 dagen vertraging in Utrecht bezorgd, dwz er is een poging gedaan, ik was niet thuis. Hopelijk morgen na 15:00 uur op te halen bij de sigarenboer. Was even bang dat het nog veel langer zou duren.
De PostNL app heeft trouwens vantevoren niks gemeld over een bezorgmoment. Dus de de status die je daar ziet is niet betrouwbaar.

Peter

Je kunt nog gewoon bestellen bij de webwinkels en die geven aan vandaag besteld morgen bezorgd. Laat ze dan ook melden dat de kans groot is dat je dagen moet wachten. Regio Amersfoort is ook prut. Staat dat bezorger onderweg is en als het tijdvak voorbij is ligt het pakketje in het depot.

Webwinkels meldt wat er aan de hand is of kies een beter vervoerder die zijn werknemers wel serieus neemt.

dick

direct allemaal naar DHL!!!!!
DOE DAAR AL JAREN ZAKEN MEE
IS OOK WEL EENS WAT
MAAR HET WORDT ALTIJD BEZORGT

OokMarco

Blijft toch een vreemde situatie: ondernemers die staken en niet alleen zichzelf maar ook de klanten van hun opdrachtgever zwaar duperen. Als ik TPG Post was zou ik die zzpers aansprakelijk stellen voor de schade die ze veroorzaken. Als de tarieven niet bevallen, ga dan wat anders doen. Ik kreeg ook ooit een slavenwurgcontract aangeboden voor soortgelijke trucjes met kabelmaatschpijen: zelf opleiding betalen, klant niet thuis dan geen geld, verplicht mijn auto vullen met hun eigen extradure gereedschap (zelf kopen), en geen enkele garantie op aantal klussen, dus : niet ingetrapt.

Ik hoop dat als ze zelf eens een onderdeel voor hun geliefde bus nodig hebben, die ook expres een week door iemand achtergehouden wordt.
Dus vroem vroem met die bus en kom op met mijn spullen.

Chantal

Zou fijn zijn als mijn pakketjes voor het weekend nog binnen komen, vind een paar dagen wachten niet erg. Maar een paar dagen te lang vind ik niet fijn.

Richard

Ik heb alle begrip voor de bezorgers en van mij mogen ze acties houden. Maar er zijn pakketten onderweg die niet op de depots mogen blijven liggen, bijvoorbeeld planten en of medische hulpmiddelen. Jullie maken het voor jezelf enorm moeilijk door het op deze manier te doen. Als dit langer gaat duren dan deze week ga ik online aankopen doen bij shops die met andere vervoerders werken. Ik denk niet dat jullie de schade die uit deze actie ontstaat willen gaan betalen. Klanten mogen niet de dupe worden van jullie geschil, het is niet hun fout.

Mvg, een zeer boze klant.

2batje

Bezorgers van post.nl ik heb respect voor julie. Ga zo door met staken tot dat post.nl het accepteerd. Al paar dagen aan het staken tot hoe lang gaat dit door? Post.nl verliest klanten hierdoor! Iedereen is kwaad boos agresief!!! Ik steun de bezorgers van uit mijn volle hard!! Ik werk zelf bij de alberthijn en maak per week 36 uur. Verdien zo een 1400 per maand. Dan neem ik aan met 60 uur in de week voor de bezorgers dat ze meer moetten krijgen! Ze staken hier njet voor jan lolbeste mensen. Ik vind dat post.nl de boel aan het verpestten is. En te veel leugens verzinnen dat de pakketten vandaag binnen zou komen! Ik hoop dat het morgen opgelost is en iedereen te vreden is met zijn pakketten en actie die ze uitvoeren!!

EX ZZP

Ik heb dit werk 6 jaar gedaan als zelfstandige voor Postnl maar het verhaal steekt iets anders in elkaar dan de heren van Postnl vertellen. In eerste instantie krijg je een proefcontract en een bepaald postcode gebied. In mijn geval kreeg ik € 1,62 per afgeleverd adres en een toeslag van € 0,20 per pakket. Dus voor één adres met 1 pakketje had ik € 1,82. Na twee maanden kreeg ik een vast contract en mijn eigen wijk. Niet veel later werd mij gevraagd om te investeren in een bus die aan de eisen van Postnl voldeed. Dit kon als koop, lease of financial lease. Met het tarief wat ik toen had kon ik het lease bedrag, € 640,00 per maand, wel dragen, dus besloot ik een bus te leasen. Niet veel later moest in bij de manager komen en het kwam er op neer dat mijn wijk groeide. Ik kon meer pakketten per uur afleveren en de heren vonden dat mijn vergoeding wel naar beneden kon. Het tarief ging naar € 1,34 per adres en € 0,16 per pakket. Het was slikken of stikken. Ik had net een leaseovereenkomst afgesloten voor vijf jaar en had dus weinig keuze. Het werk is best leuk om te doen. Je leert onderweg veel mensen kennen en je bouwt een soort vaste klanten kring op in jouw eigen wijk. Mijn wijk groeide, mede doordat ik mijn werk netjes deed, en ik mocht opnieuw op kantoor komen. Dit was ongeveer anderhalf jaar na het vorige gesprek. Je verdient te veel was de bitse opmerking van de inkoper. Ik vind van niet probeerde ik mezelf te verdedigen maar helaas was tegen de intimidaties van de drie heren tegenover mij niets in te brengen. Zij wilde mijn tarief opnieuw aanpassen naar € 1,22 per adres en € 0,16 per pakketje. Per succesvolle aflevering wel te verstaan. Indien mensen twee keer niet thuis waren en ik het pakket naar het postkantoor moest brengen kreeg ik helemaal niets. Ook als mensen een pakket weigerde kreeg je niets. Ik vertelde de heren dat ik niet akkoord ging met een nieuwe verlaging en hun reactie was “dan ga je lekker failliet.” Wil je dat? Nee, dat wilde ik natuurlijk niet en ben dus “onder protest” akkoord gegaan. Zo gaat het bij iedere zelfstandige bij Postnl. Ieder jaar mag je op gesprek komen en ieder jaar wordt er aan je vergoeding geknabbeld. Uitmelken tot op het bot. Velen zijn al failliet gegaan door deze praktijken en ik heb uit de zes jaar dat ik dit werk deed legio voorbeelden en kan gebeurtenissen vertellen die je echt anno 2015 niet meer verwacht. Gelukkig ben ik zonder kleerscheuren uit deze ellende gekomen en doe ik nu heel ander werk. Ik steun de jongens die nu actie voeren van harte. Het zijn stuk voor stuk hard werkende mensen die de erkenning willen die ze verdienen. Een menselijke werkomgeving en een fatsoenlijke beloning.

2batje

Ik hoop dat het morgen afloopt en dat de bezorgers weer naar huis kunnen. Vind dit zo jammer. Ik hoop dat de bezorgers het kunnen bereiken wat ze willen!!!!!!

Benny

Lekker die staking wacht afl drie dagen op een pakketje zou zeggen ga een andere baan zoeken als je niet tevreden bent en laat niet de klant de dupe zijn van jullie ongenoegen asociaal deze gang van zaken

Martin

Als jullie echt iets willen bereiken, waarom staken jullie dan nu? Tijdens de vakantie periode? Dankzij ons als bestellers hebben jullie dus werk en wie naaien jullie de klant.

Je kan het ook met werkonderbrekingen doen. Ik ben het zat dat de STAKERS vragen om begrip. Ik heb dit al 3 dagen gedaan nu is het tijd dat jullie begrip tonen voor ONS klanten. Het is belachelijk dat jullie mensen een vakantie ontnemen door benodigde spullen niet te leveren.

Jullie werken voor een hongerloontje …….. in welke branche is het een vetpot. Dat geklaag over een lease busje ben ik meer dan zat. Neen het was aantrekkelijk om de kosten van de winst af te trekken. Waarom niet een bus gekocht 2e hands?

Ik heb eerlijk waar altijd diep respect gehad voor mijn postbezorger. Maar als hij op vakantie wilt dan draagt hij zijn wijk aan een vervanger over. Ik hoor hem niet klagen dat hij dan kosten misloopt. 1400 per week is 5600 per maand en daar kan je dan niet uitkomen. Tijd dat de niet werkende partner dan ook een baan gaat zoeken. Hier thuis werken we met z’n 2-en Er komt minder netto binnen dan bij jullie, maar ik leef.

Als je je standpunt kenbaar wilt maken dan kan het ook op een andere manier. Nu snijden jullie je ook in de vingers want als we straks allemaal op vakantie zijn en jullie het pakje niet kunnen afleveren dan krijgen jullie ook geen cent. De schade claim die ik ga neerleggen bij jullie werkgever / opdrachtgever zal niet mals zijn als ik mijn spullen voor mijn vakantie nog niet binnen heb.

Na 3 dagen ben ik het zat.

Steven

Bas, ik heb smakelijk gelachen om je geniale reacties. Moest ik even gezegd hebben.

patrick

dat Postnl hun onafhankelijke bezorgers het leven zuur maakt is al erg genoeg,
maar als deze bezorgers het werk neerleggen om betere voorwaarden af te dingen dan moet Postnl zelf zorg dragen voor de correcte afhandeling van lopende zendingen,
en daar desnoods bedrijven van buitenaf voor inschakelen.
nu worden particulieren en webshops de dupe en dat siert Postnl niet.
integendeel.

lada samara

ik woon is Amersfoort en ik wacht verdorie al 4 dagen op een paketje
al 3 dagen staat er bij track en trace: uw paketje is onderweg
HET IS EEN SCHANDE!!

Johan

En de meeste media zwijgen….

Marc

Als de heren/dames van Post nl er met de bezorgers niet uitkomen, moeten ze zelf maar even in de auto of op de fiets stappen om de pakketjes alsnog te bezorgen. Dit kan toch niet waar zijn, ik wacht al 4 dagen op een pakketje. Er is betaald voor alles waar dat opgeslagen ligt en is dus niet eigendom van Post nl, dit gaat op diefstal lijken. Kom van de stoel (vooral die lui uit de managementlagen) en stap in de auto (of op de fiets, brommer of scooter mag ook)

Jaap

Jongens, jullie benadelen vooral de mensen die jullie boterhammetjes betalen.
Ik heb een paar honderd euro schade omdat ik zonder onderdelen en gereedschap mijn ding niet kan doen en mag de volgende week vanaf mijn vakantieadres nog ‘even’ voor eigen rekening 400km op en neer rijden.
Als klant sta ik buiten wat jullie onderling afspreken en wens daar ook niet in betrokken te worden.

John

Ook ik wacht al sinds dinsdag op een pakket. Nu is dit op zich geen ramp. Maar ik had me wel ontzettend verheugd op de komst van dit pakket :'( . Ik kan me goed voorstellen dat dit tot grote schade kan leiden voor bedrijven. Want veel klanten gaan nu webshops die verzenden met postnl vermijden. Ik hoop dat postnl gauw met een goed voorstel komt zodat ik gauw mijn pakket in ontvangst kan nemen.

Cynthia

In Zuid limburg worden de pakketjes ook al sinds dinsdag niet meer geleverd..

-

Ze zouden vanavond na 10 uur een update geven over de status van je pakket. Helaas…. geen veranderingen, er staat nog steeds op de site: bezorgmoment nog niet beschikbaar. Hopen dat het snel wordt opgelost of dat er in ieder geval duidelijkheid komt over hoe en wat!

Arienne

Wauw, er staat nu op de site dat het vandaag bezorgd wordt! Ben benieuwd!

Johan

Gisteren ook, ligt nu weer in sorteercentrum…..

Valli

Dit kan nog weken duren volgens PostNL medewerkers, zeker als PostNL een kortgeding wint bij de rechtbank. Wij gaan DHL en Skynet gebruiken, dan krijgt de klant het nog wel.

GertJan

Het is eigenlijk heel eenvoudig.
Gewoon met zijn allen de bestellingen bij de Bol.commen, H&M’en etc. annuleren. Dat is nl. je recht als consument. Op de websites van deze webwinkels staat nog gewoon dat er binnen 24 uur wordt geleverd en aan deze leveringsverplichting kunnen ze niet voldoen. Als dergelijke grote contractspartijen van post.nl omzet gaan mislopen door post.nl dan gaan ze vanzelf de druk wel opvoeren. Nu is het zo dat de goederen gewoon betaald zijn bij de webshop en verzendkosten bij post.nl ook. Dus die lijden nu vrijwel geen financiële schade.

Als er contracten worden opgezegd dan lijdt post.nl schade en dan zal men voortaan wel anders reageren. Dat levert misschien nu direct voor een betreffend pakketje geen direct resultaat op maar het voorkomt misschien toekomstige post.nl ellende. Als kleine particulier kun je denk ik weinig doen / bereiken bij een post.nl. Daar hebben ze weinig mee.

Rob

Als ontvangers van de pakketten kunnen wij ook staken. Hoe? Nou simpel, als ze dan eenmaal aan de deur komen met die pakketten doe je niet open en haal je het een paar dagen later van het postkantoor. Dan krijgen ze er namelijk geen geld voor.

Johan

Nu halen de meeste webshops (ook waar ik besteld heb) inderdaad hun schouders op, het geld is binnen dus… maar eigenlijk wordt nu ook duidelijk dat het een systeem is wat rammelt. In een winkel ontvang je direkt je produkt en betaald. In een webshop moet je eerst geld overmaken en maar afwachten (met name door de vele schijven waar het nog overheen moet) wanneer en of je het krijgt. Ik hoop eigenlijk dat dit (ondanks dat ik misschien mijn pakket nooit ga zien) goed escaleert en we mogelijk weer wat goede echte winkels terug krijgen. Ik moet nu bijvoorbeeld voor de meest eenvoudige elektronische onderdelen, bestellen via internet terwijl je vroeger het ff snel kon halen in een echte winkel in de buurt.

Jaap

@ Johan, ik geloof niet dat webshops hun schouders ophalen als de leveringen onbetrouwbaar worden.

Gert-JAN

Wat mij trouwens ook opvalt dat er zo weinig media aandacht is. En als het er al is zo ontzettend positief (“nee hoor 80% wordt normaal bezorgd”).

Maar dat snap ik ook. Post.nl is namelijk een groot adverteerder bij diverse media zoals bijvoorbeeld nu.nl Hoezo onafhankelijke media?

Johan

De mijne in ieder geval wel, geen enkele reactie meer….

Johan

Ook een goed punt Gert-Jan

J. Boonstra

Ik kan geen sympathie meer opbrengen voor de stakers na 5 dagen wachten en pakket wordt nog niet bezorgd en geen geen prognose. Ik mag zelf geen andere vervoerder regelen of het pakket zelf bezorgen, tevens geen enkele regeling te treffen. Bij deze het besluit genomen om in het vervolg een andere van een vervoerder gebruik te maken.
Hier hebben zowel de stakers als postnl niets aan maar dat is hun eigen schuld. Ik ga niet mijn hele verhaal hierop zetten dat heb ik meerdere malen richting postnl gedaan, ik ben er klaar mee.

NO-MORE Post.NL!

Had een bestelling gedaan via Bol.com twv ongev. €300,-. Via de Track&Trace hield ik de verloop van de levering in de gaten op kantoor. Net mijn werkdag aan het afronden en zie op Track&Trace dat de bestelling is afgeleverd op mijn huisadres. Echter was ik op kantoor ten tijde van de levering. Heb de handtekening voor akkoord ontvangst op de Track&Trace geraadpleegd. Buren waren niet thuis. Wat blijkt, na thuiskomst staat er een pakket op de 3e verdieping(geen lift, 21 kg pakket) voor mn deur. De bezorger had mijn HANDTEKENING VERVALST opdat hij dit pakket, zonder supervisie, op een openbare trappenportiek kon dumpen en zo zijn weg verder kon vervolgen. Als je als bezorger al ZOOOOVER moet gaan…. By the way, ik wacht sinds 11 juli op 6 pakketten. Ik ga over 4 dgn op een 4 weekse vakantie, GEEN MOER ontvangen tot op heden van de 6. For the record, in Amsterdam-Noord wordt ook niet bezorgd. Enkel DHL,UPS en andere bezorgers die hier bezorgen. Post.Nl bezorgers, ik snap jullie, maar begrijp deze lompe stakingsactie niet. Uiteindelijk trekken jullie nog steeds aan het kortste eind, hoe lang jullie ook staken.

Ruud

Ik heb wel begrip voor de bezorgers, ze zitten op en geweldige manier in de greep van Post. De belangrijkste schuldige is Den Haag! Die dit soort constructies toestaat, maar wat kun je anders verwachten van Rutte en zijn vrinden! Deze lui zijn simpel geen “ZZP er” (modewoord). Terwijl de belastingdienst voor enkele jaren nog in allerlei situaties controleerde en heel lastig ging doen, mocht bij Post alles. De nu gevoerde acties is niet handig en geeft tegelijk de kwetsbaarheid van het bedrijf post weer. Een pakje uit bv Overijssel moet eerst 100 km verderop naar een sorteer centrum en vervolgens weer terug. Als daar wat fout gaat of gestaakt wordt duurt het tijden voordat de zaak weer boven water is. Het is misschien handiger om als koper, eerst na te vragen via wie bezorgd wordt, en als dat Post is daar dus niet te kopen. Dat werkt natuurlijk ook tegen de stakers, minder werk enz….. Dat is heel vervelend, maar met een beetje intelligentie hadden die wel een slimmere manier kunnen vinden om Post flink dwars te zitten (of pak de staat aan die dit toestaat), zonder dat de klanten direct de dupe worden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik veel pakjes ontvang en dat de jongens die ze bij mij bezorgden er veel moeite voor deden om de pakjes op tijd ter bestemming te krijgen. Die goodwill is natuurlijk nu aanmerkelijk minder. Jammer! En nu maar wachten op onze pakjes en natuurlijk klachten naar de verzenders sturen!

Kans Hazan

Ik heb inmiddels 6 dagen geleden een cadeautje besteld die was bedoeld voor de verjaardag van mijn zoontje. Dat heb ik natuurlijk geruime tijd van tevoren gedaan aangezien ik niet het weloverwogen gezeik van een te laat pakketje wilde hebben. Nou is het vandaag de verjaardag van mijn zoontje en ben ik naar de winkel gegaan om toch nog maar iets te kopen. Ik heb elke dag de klantenservice gebeld die elke keer de moed bij elkaar raapten om straalhard te liegen over de aflevertijden. ”Nee meneer, uw pakketje zal morgen om 1 uur arriveren.” De onzin die PostNL uitkraamt om nog een beetje goed over te komen op het publiek is echt opzienbarend. Tachtig procent van de pakketjes komt vandaag nog aan? Van wat ik heb meegekregen ligt de hele regio waar ik woon simpelweg PLAT. Er worden zelfs geen medicijnen geleverd. Het is toch niet meer van deze tijd dat een groepje bezorgers dwars kan gaan liggen bij een bedrijf als PostNL. De post is niet meer wat het vroeger was, het is nu de winkel om de hoek die nu niet meer bestaat. Het wordt tijd dat zowel PostNL dat onder ogen gaat zien en desnoods worden ze maar weer een door de overheid gestuurd orgaan, want ze kunnen het blijkbaar niet! Het mooiste is nog dat een klacht indienen bij die telefoonservice wordt gezien als een soort schennis van de eer van de telefoonmedewerkers. Eerst mag je godverdomme 3 uur betalen voor het luisteren naar HETZELFDE kut nummer van Waylon, die gewoon wordt ingezet om de goede vrede te bewaren, een telefoongesprek waar je overigens 45 cent voor betaald bovenop de normale kosten. Dan krijg je een of andere suffe doos aan de lijn. Vervolgens vraagt ze om je track en trace code, om vervolgens datgene te doen wat je zelf ook kon doen, KIJKEN OP DE FUCKING TRACK EN TRACE. Ze gaat je dan natuurlijk PRECIES gaat vertellen wat je godverdomme al wist: ”Ja ik zie hier dat uw pakket nog steeds niet is afgeleverd.” Dan lees je vervolgens in het nieuws dat de pakket turken dreigen hun eigen bedrijf te beginnen. DAN LACH JE ZE ALS POSTNL TOCH FALIEKANT UIT!

Maarten

Man man man. Wanneer springt de media hierop en komt het in een stroomversnelling? 80/85% wordt wel geleverd? Gelul. Wanneer zeven van de negentien depots staken, is dat niet 15% minder capaciteit. Als dat echt zo is kun je dat echt wel zo opvangen dat pakketten een dag of 2/3 later geleverd worden. Dit is downplaying van postNL kant.

Die stakers gaan pas weer aan het werk als ze hun zin krijgen/danwel aandacht in de media die PostNL forceert actie te nemen. Nu is het deppen en nathouden en wij als eindconsument zijn compleet de sjaak. Ik kan de actie van de stakers niet goedkeuren, staken is nu eenmaal iets voor fransen en grieken, maar PostNL heeft kennelijk ook schijt aan zijn eindconsument door het niet forceren van een oplossing.

Johan

Het is voor mij wat elektronica wat mogelijk voorgoed kwijt raakt, maar las ook al over een moeder die een kind met diabetes heeft, die maar blijft wachten op spullen die ze MOEST bestellen via internet…..

cas

4 dagen al aan het wachten op mijn pakket ! ,En dan zegt postnl ,rustig blijven !!!!!!
Ik ben rustig ,heeel rustig ,IK WIL ALLEEN MIJN PAKKETJE GRAAG !!!!

KLOTE STAKING !!!

lot

Ik wacht op medicatie die maar niet bezorgd wordt bij de apotheek. Hierdoor kan ik niet met dit medicijn beginnen en moet ik vervolg afspraken bij de arts verzetten en duurt het allemaal nog langer. Fijn hoor, postNL!
Kwalijke zaak!

cas

John daar heb jij gelijk in ,De mensen die wij dan bellen die krijgen alle boze mensen aan de lijn !

Terwijl de bezorges ,nu gewoon niks doen ! Ik heb veel respect voor de receptie bij Postnl ,

Ingrid

Heel fijn die staking. En wie is de dupe? Niet PostNL maar de consument dus nee, geen enkel begrip van deze kant.

Wij hebben vlees onderweg en je begrijpt wel hoe dat er straks uit zal zien. Resultaat is gewoon dat de klant niet ontvangt en wij met een schadepost zitten.

We zullen niet snel meer gebruik maken van de ’24-uurs service’!

Johan

Onverantwoord Lot, mail RTL (ook gedaan), alleen media aandacht kan dit gestrande schip weer vlot trekken

Jan

Balen doe ik mijn Tablet is 30.6.verstuurd uit China en zou allang hier zijn,
maar NIETS geen Tablet terwijl ik deze voor onze vakantie heb besteld.
Dus geen mailtjes lezen, geen boeken lezen, geen sport kijken, geen krantlezen enz.enz.
Laten we met zijn alle naar UPS overstappen!

Marieke

Lekker ook wij wachten al 3 dagen op een pakketje, net ons postcodegebied gecheckt en ja hoor bij ons is er vertraging. Morgen gaan we op vakantie en hebben we dus niet onze spulletjes.
Nog de laatste leuke zomerkleding, voor mijn pubers.
Ik heb twee heel verdrietige meiden en ben heeeel boos. Ik snap prima dat mensen voor hun rechten en arbeidsomstandigheden op willen komen, maar in de vakantieperiode? misschien ook logisch want zo kunnen we de klanten lekker pakken.
Ik heb hier 1 woord voor SCHANDALIG!!!!!!!

truus

Wat ik niet snap is dat men beweerd dat 80% bezorgd word nou ik had me pakket dinsdag moeten hebben val ik zeker bij die 20% die weer pech heeft en als ik de klachten zie denk ik de rest ook .Vind allemaal zoet houdertjes van post nl creeer eerst maar wat meer duidelijkheid want de klanten zijn de pineut.En btw ik snap de stakers wel iedereen heeft recht om te staken hun ook maar de gewone mens word weer meest gedupeerd .Hoop dat ze gauw tot overeenstemming komen dit gaat voor alle partijen geld kosten en wij willen alleen ons pakket

tim

vraagje is er ook een staking bij tnt want daar is er ook best veel vertraging echt een kutzooi

tim

zijn tnt en postnl nog hetzelfde zo niet is er dan bij tnt ook vertraging/staking

C.J. Yohai

Wacht ook al vier dagen op een pakket die door de brievenbus wordt afgeleverd! Nou ja, tot nu toe Niets, Nada, Nothing! Blijkbaar hoor ik niet bij dat 85% die wel wordt afgeleverd:-(

tim

is er ook een staking bij tnt of zijn ze alebei hetzelfde

Dennis

#firstworldproblems

Remco

Dus jullie houden nu mijn eigendommen achter om druk uit te oefenen omdat achteraf je niet meer tevreden bent over je contract?

Art WVS 321 – Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van vijfde categorie.

Dus … kom op met mijn spullen …

post bezorger

helaas jongen de staking gaat door want ze worden behandeld als slaven en krijgen zo weinig betaalt ikzelf staak niet omdat in niet alleen aan mijzelf denk maar ook aan anderen en ik vroeg gewoon promotie voor meer geld en dat is geluk dus staken helpt niet beste medewerkers

Merle

Het gaat deze organisatie nog meer geld kosten, ik kreeg zojuist van Bol een tegoedbon van €20,= omdat mijn pakket door de staking niet is afgeleverd. Grote kans dat die extra kosten straks ook verhaald gaat worden op de stakers, je denkt toch niet dat PostNL het boetekleed aantrekt ? Een schande is dit, we zijn toch geen 3e wereld land.

Martin

Nu worden pakketten van bol.com en bijenkorf geleverd die gisteren besteld zijn. Maar mijn 4 pakketten ho maar. Als ik PostNL was zou ik nu extra uitzendkrachten inhuren. Belachelijk dat gister bestelde spullen wel geleverd zijn, maar mijn pakketten van 7 dagen geleden niet.

Als mijn pakketten schade heeft en/of kwijtraakt of ik het niet voor me vakantie a.s. donderdag heb, dan komt er een schade claim van je welste.

Nogmaals als jullie postbezorgers met werkonderbrekingen hadden gewerkt tot daar aan toe. Dit slaat echt nergens meer op Dit kost jullie nu al meer geld dan dat het heeft opgeleverd. Jullie worden maar door jullie woordvoerders / centrale vertegenwoordigers opgestookt die gewoon zijn geld eind van de maand krijgt.

Net wat ik al eerder gaf ik heb respect voor jullie getoond, nu is het tijd dat jullie dit weer voor ons doen. Het zou jullie sieren om zondag ook te bezorgen om wij als klanten nog enigszins te compenseren.

Trouwens ik zit te wachten op een melding van het eerste incident dat een bezorger in elkaar wordt gemept (niet dat ik dat zal doen). Ik hoop het niet. Want met jullie handelen hebben jullie bij bepaalde volksstammen behoorlijk het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Dat bloed dat dan zal vloeien kleeft aan jullie handen. Ik hoop dat jullie dan ook mans genoeg zijn om het dan te kunnen dragen.

Ga nu weer de dialoog aan, want jullie duperen klanten die gestoeld zijn op pakketpost (medicijnen, levende dieren, onderdelen, etc.)

Martin

@ post bezorger

Het valt me op dat je wel tijd hebt om allerlei niets zeggende reacties te plaatsen. In de tussentijd had je wat pakketten kunnen bezorgen. In plaats van helemaal geen levering, had je ook met halve werkdagen kunnen beginnen.

Ik hoop dat je nu je zin hebt gehad. En dat je rustig kan slapen nu met op je geweten de ellende die je sommige mensen hebt bezorgd door “dringende en echt noodzakelijke pakketten niet te lever.

Wij hebben als klant nu 4 dagen respect gehad voor jou , heb dat ook voor ons. Het zou je sieren als je deze week dan ook op zondag en maandag pakketten gaat bezorgen.

@ Subco Partners vertellen jullie aan de ZZp-ers die jullie vertegenwoordigen dat jullie wel jullie salaris volgende week ontvangen. Of zijn jullie dat even vergeten. Roep je achterban maar op te staken want jullie krijgen wel jullie salaris. Want jullie maandelijkse ledengelden blijven gewoon binnenkomen.

Marcel

Hier in amstelveen al 4 dagen niks. Maar gelukkig volgens PostNL krijgen 80% de pakjes wel. Wonen zeker allemaal in hetzelfde postcode gebied!!

Krystle Carrington

In amsterdam zuid ook al 4 dagen niet : (((
wel heel groot postcode gebied

hans

ik ook ik woon in Amsterdam maar ik heb een iphone6 plus bestelt voor zaken maar hij is er nog niet en moest 5 dagen geleden komen en nu heb ik geen telefoon dat is echt klote ik ben nu van niets op mijn werk van hoogte ze moeten stoppen met die stomme, lompe staking die helemaal niks gaat opleveren 🙁

jan v/d Heide

De kanker mongolen van de post bezorgers moeten opschieten in Almere buiten.
ik lij hier aan schade doordat ik boze klanten heb die hun geld terug willen omdat ze hun bestelde produkten niet op tijd binnen krijgen voordat ze op vakantie gaan.

Wie gaat mijn schade post vergoeden?

Maar in elk geval ga ik nu ook met mijn 25.0000 pakketten per jaar naar een andere bedrijf.

laat deze mongolen actie voeren en ondertussen raken ze nu klanten kwijt.
ik wil zien wat ze met hun staking bereiken als iedereen naar een ander bedrijf verkassen!

Bas

Ook in Hoevelaken vandaag en gisteren geen pakketten ontvangen, ondanks e-mailberichten van PostNL die anders beweren.

Als ik de reacties zo leest, dan denk ik dat 20% niet bezorgd aan de optimistische kant is.
Zou me niets verbazen als er 40% niet is bezorgd.

Loraine

Het kan nog erger. Post.nl heeft mijn pakket als zijnde bezorgd gemeld op de site, terwijl we het pakket helemaal niet ontvangen hebben. Ook lag er geen afhaalbericht in de brievenbus dat het pakket bij de buren af te halen is.
Voor het pakket moest getekend worden. De handtekening staat niet op de site. Dat kan natuurlijk ook niet want wij hebben niet getekend voor ontvangst.
Worden pakketten nu als zijnde bezorgd gemeld om door het overschot van pakketten te komen?
Ik vraag me af of ik dit pakket ooit nog krijg. Hebben anderen dit ook meegemaakt?

Johan

Ja, iets anders, maar toch, “bezorgmoment mislukt”. Ik was thuis en er is nooit iemand geweest. Lag ook niets in de brievenbus.

Krystle

Bij iemand al wél bezorgd inmiddels??

bij mij nog niet

(amsterdam)

eric

hallo mensen !! is er bij post tnt ook vertraging of staking

kevin

dat is een goeie vraag weet iemand of er daar ook vertraging of staking is

marjon

En het duurt en het duurt nog steeds geen pakketje

Harry

Ik snap het niet zo goed. Het zijn de ZZP-bezorgers die staken. Het zijn dus de zelfstandige ondernemers. Voor elke ondernemer geldt dat er keuzes gemaakt moeten worden. Als dus blijkt dat ze bij PostNL niet genoeg betaald krijgen, moeten ze voor andere inkomsten gaan zorgen. Zo werkt dat nu eenmaal als je ondernemer bent !! Bedrijfsrisico. Kun je dit niet aan, zorg dan dat je in loondienst komt ergens.
Dit is een heel kinderachtige staking, met veel schade bij mensen en bedrijven die hier compleet buiten staan. Als ik het bij PostNL voor het zeggen had, dan zou ik acuut deze onbetrouwbare ZZP-ers geen enkel werk meer geven. Dat zorgt nu even voor extra problemen, maar daarmee haal je wel de rotte plekken er uit.

Mari

Het is inderdaad heel erg vervelend die stakingen…,
ik wacht al 3 dagen op een pakket dat nog bij distributie centrum ligt ( amsterdam)
Ik zou eigenlijk op vakantie gaan dit weekend,nu kan het niet want pakket moet er eerst zijn.
Handtekening vereist ook.
Gelukkig betreft het geen geboekte vakantie.
Maar toch…….Mijn planning ligt overhoop.
Vervelend is dat er zo goed als géén informatie beschikbaar is over hoe het er nu voor staat.
Op Post nl kun je wel en postcode invullen voor vertragingen ( zeg maar stakingen dus).
Op mijn postcode is dat ook het geval. Maar hoe lang gaat het nog duren?Toch niet nog een week ?
Ik begrijp stakingen ,maar er moet een grens aan zijn.
Nu zijn veel mensen de dupe .

Peter

Plan was om morgen op vakantie te gaan, maar dat wordt op zn minst maandag/dinsdag, want ik zit te wachten op een pakket met onderdelen voor m’n mountainbike.

Laat ik voor op stellen, dat ik dit absoluut de postbezorgers NIET aanreken.

Gezien de situatie, vind ik daarom reacties zoals: “onbetrouwbare postbezorgers” en “er moet een grens aan zijn” ook zeer kwalijk en onterecht. Begrijpt u wel waarom deze staking plaats vindt?

Mensen die als ZZP-er aangenomen worden, van PostNL niet voor andere opdrachtgevers mogen werken (zelfs al is dit onwettelijk), 60 uur per week werken en dan nog onder het minimum-loon verdienen (met aftrek van alle kosten, o.a. eigen bedrijfsauto), mogen wat mij betreft net zolang staken totdat dit ex-staatsbedrijf, dat geheime afspraken maakte met de belastingdienst (oneerlijke concurrenctie, dunkt me), failliet is.
Zodra je de dupe bent van de falende services van PostNL, zouden zij verantwoordelijkheid moeten nemen over uw geleden schade. Helaas gebeurt dat niet, daarentegen vertellen woordvoerders regelrechte leugens aan de media.

Oftewel, voordat je gebruikt maakt van de services van dit onbetrouwbare bedrijf en de schuld bij de postbezorgers neerlegt, kijk eerst eens even hoe het gesteld is met hun werknemers!
Dit is een zaak die al heel lang speelt en nu tot een voor de klant vervelende situatie is gekomen, doordat het bedrijf zich hier niets van heeft aangetrokken.

Hier zien we de gevolgen (en reacties) van marktwerking in een liberale, anti-sociale economie.

bonestaak

Tja, dat mensen staken is hun goed recht, zeker tegenwoordig wanneer directeuren perse 800.000 euro bonus moeten hebben. Het is nooit genoeg. Natuurlijk vind ik het ook vervelend dat ik mijn pakje waar ik 5 dagen nu op wacht nog niet heb.
Wat ik echter veel erger vind is dat op de website aangegeven wordt dat mijn pakket inmiddels is afgeleverd op het afleverpunt met datum 17 juli 19,17 uur en dat ik daar naar toe ga en … er is niets. Hoe moet je dan nog weten wanneer het pakket er wel is? Dit is gewoon etterig gedrag van de KPN zelf.
En ik lees dat de ZZP ers 30 euro willen. In eerste instantie leek mij dat veel, ik hoorde echter gisteren dat het bedrijf waar ik werkte en ik werkte via een uitzendbureau, 50 euro per uur aan het Uitzendbureau betaalde waar wij zelf maar Bruto 10,62 kregen. Ja zeggen ze dan, reservering voor ziek zijn. Gelul want wij mochten niet ziek zijn, dat is einde contract. En dan 5 keer? Dan is dus 30 euro voor die ZZP er die dan ook nog eens een busje moet leasen of kopen helemaal niet slecht (zij moeten natuurlijk wel apart pensioen en ziekte opzij leggen).

patrick

ik kreeg van Postnl de zoveelste nutteloze standaardreactie op een bericht waarin ik Postnl verantwoordelijk stelde voor geleden schade van particulieren en zelfstandigen met een webshop, gebaseerd op een aantal punten die ik stuk voor stuk toelichtte.

voor de duidelijkheid, ik steun de acties van de zelfstandige bezorgers van harte.
ik maak me alleen kwaad om de schijnheilige en ronduit lakse houding van Postnl.

op hun standaard pis-excuus schreef ik dan ook het volgende:

dat is dus niks nieuws.
niks persoonlijk tegen jou, Tamar of Raf, maar dit bewijst weer dat POSTNL larie verkoopt met de beweringen dat 80% en later zelfs 85% van de zendingen gewoon geleverd wordt.
het aantal pakketten en brievenbuspakketten dat ik verwacht neemt dagelijks toe (ik heb een webshop en ontvang veel internationale stukken) en behalve mooie praatjes ontvang ik van POSTNL helemaal niks.
nogmaals, hier wil ik jullie niet aanvallen,
maar ondergenoemde feiten blijven staan:

1) er is aan Postnl betaald voor levering van zendingen.

2) POSTNL is verantwoordelijk voor correcte levering hiervan.

3) levering vind NIET of NIET NAAR BEHOREN plaats.
dus de diensten waarvoor betaald is worden niet conform afspraak geleverd.

4) daarmee is POSTNL dus aansprakelijk voor schade die mensen lijden als gevolg van deze vertraging.
denk aan mensen met webshops en leveringsplicht, mensen die op spullen of nummerplaten wachten om op vakantie te gaan, etc.

5) hoe je het ook wendt of keert, POSTNL schiet te kort bij de bezorging op dit moment, omdat ze te krenterig is om voldoende mensen van buitenaf in te schakelen om de vertragingen op te vangen.

ik hoef geen reactie hierop als het weer het standaard berichtje is over “overmacht” en “geduld” en “met man en macht” want die heb ik al gehad.

mocht iemand echter 1 of meerdere punten hierboven kunnen ontkrachten dan heel graag natuurlijk.

mvg,

Patrick
shop.8bitmisfits.nl

Martin

Vergeet niet meteen je pakjes na te kijken op inhoud en schade. Want ik maak meteen foto’s als ik ook enige schade of verlies heb.

Mijn status is nu op “bezorger is onderweg” . Ik wacht dag 6 op rij op mijn 4 pakketten.

Ik ga er van uit dat PostNL ook morgen ja ZONDAG gaat bezorgen voor alle schade die wij klanten hebben opgelopen. Het verschrikkelijkste vind ik de NIET bezorgingen al die tijd van pakketten ivm:

– Ziekte
– Overlijden
– Bedrijfsvoering
– Vakantie (standaard artikelen)
– Verjaardagen

Ik hoop dat POSTNL hiervan leert en de volgende keer op redelijke termijn de draad weer op kunnen pakken.

Er werd door iemand hier al gerefereerd aan dat de bezorgers meer Turken en Marokkanen zijn. Dat viel mij idd ook op. En in die culturen is het gebruikelijk dat maar 1 persoon (de man het liefst) werkt. Ook zijn meer dan 2 kinderen eerder de standaard. Uiteraard kom je dan niet uit met € 1.400 per week.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat deze “mensen” overgaan op 2 verdieners in het huishouden, ze een wat bredere basis hebben. Sorry maar als je bepaalde culturele gebruiken wilt handhaven dan moet je genoegen nemen met een lagere levensstandaard. Ik zou daar een keer naar kijken. Want € 1.400 per week is ongeveer € 5.600 per maand. Door de aftrek van allerlei zakelijke kosten blijft er ook niet veel te belasten. Want er wordt constant gezegd ….. BELASTING …. dat is een rookgordijn, want juist om minder BELASTING te betalen, zijn de meeste ZZP geworden. Als ze in Loondienst gaan hebben ze geen vaste aftrek meer
(ondernemersfaciliteiten vervallen). Let ook op dat € 1.400 per week dan niet dagen zijn van 12 uur zoals beweerd wordt. Want dan zit je eerder op € 2.000 in de week.

Want hoe konden ze met een heel laag inkomen een bus zakelijk leasen. Oja zijn we ook niet vergeten dat elke betaalde BTW door al deze ZZP-ers nog eens teruggevraagd wordt bij de BLD. De enige BTW die ze moeten betalen is over het bedrag dat ze per pakje krijgen. Alle kotsen die ze maken van auto ….. tot aan telefoon en eten etc., kunnen ze de btw van af trekken. Tel uit je winst.

Dus zo zielig zijn deze Bezorgers nog net. Verdiep u in ZZP en Belasting. Maak een simulatie van € 1.500 per week en tel uit uw winst.

cees

Allereerst wil ik even zeggen dat het zelf de keuze van pakketbezorgers is geweest om bezorger te worden .

En 1.20 per pakket is helemaal niet zo slecht . Ze vergeten dat er van die 6.95 ten eerste er het inname punt van betaald moet worden daarna de vervoerder van het bezorgpunt naar het depot .
De kosten van het pand + electricity etc . En de 40 tot 80 man die daar werken .
Verzekeringen belastingen Etc .
Reken eens uit wat 220 pakketjes gemiddeld per dag opleveren voor een bezorger .. 220 x 1.20 = 264 per dag delen door 10 uur is 26 per uur .
een bouwvakker die heeft zijn prijs gemiddeld liggen op 20 euro per uur als zzper .
En laten we nou eerlijk zijn ok ze rijden en lopen veel als bezorger zijnde maar het is geen beroep waar je een opleiding heb voor moeten volgen . En nogmaals ze hebben er zelf voor gekozen . Laat ze dan lekker pizza bezorger worden ofzo als ze er geen zin meer in hebben .

Enes

Ik ben het helemaal zat! ik wacht al 5 dagen op mijn pakketje die ik zogenaamd binnen 24 uur zou ontvangen. Als je je pakketje traceert staat er u pakket word vandaag aangeboden of koerier is onderweg. Ik ben al 5 dagen elke ochtend aan het wachten

Edwin

Ik wacht al vanaf woensdag op mijn pakket.
Status wordt sinds die dag niet meer veranderd.
Gisteren hadden ze 85% afgeleverd, dus 15% zat ik natuurlijk bij.
Ik hoopte dat ze vandaag die 15% zouden bezorgen ( dus niet )

S

Ik werk zelf ook parttime als pakketbezorger (gelukkig niet bij PostNL) en kwam vandaag twee mensen in normale kleding tegen die aan het bezorgen waren. Het bleken twee mensen van kantoor te zijn en ze “waren een beetje moe”. Ik hoop dat ze nog een weekje blijven staken.

Elizabeth

Tja, als je geen vak hebt geleerd, kun je niet al te kieskeurig zijn

J

In 2013 werd rond deze tijd door dezelfde zzp bezorger ook al gestaakt.
Hou toch eens op met staken, jullie duperen alleen de eindconsument ermee voor je eigen gewin. Ga ander werk doen als het niet bevalt of kom op voor je eigen rechten. Je werk neerleggen is één maar depots blokkeren is moedwillig dwarsliggen waar wij (eindconsument) de dupe van zijn.

Verzin aub iets beters, voor mij geen postnl meer, dat hebben de stakers zelf in ieder geval bereikt/veroorzaakt.

mo

Hier al 7 dagen aan het wachten op een pakket. Staken prima maar nu hebben ze alleen de consument er mee. Inmiddels raakt mijn geduld op en zal niet meer snel voor postnl kiezen.

Johan

Mijn pakket beweegt…. maar dan wel achterstevoren… afgelopen donderdag nog onderweg, de afgelopen dagen gesorteerd en nu net afgegeven bij postnl… lees de site van RTL, daar een verhaal over soms mattende bezorgers onder elkaar. Tis op sommige depots echt goed mis….

liz

Ik ben zo teleurgesteld in PostNL, vrijdag kreeg ik mijn pakket het was half open en leeg. De twee artikelen die erin hadden gezeten waren weg. Een lege doos en een staaltje oud hollandse onvriendelijkheid van de klantenservice van postnl. Daar moet ik het mee doen! Had met mijn blije hoofd ook nog de pakketbezorger fooi gegeven. Omdat het pakket niet verzekerd is, doet postnl niets. Een klacht indienen ja maar dat is niet meer dan een melding maken. Als je op google en twitter zoekt zie je dat de afgelopen maanden veel lege pakketten zijn geleverd of zoegeraakt zijn. Vaak onverzekerd! Wat een ellende.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond