Deel dit artikel
-

Het stapelen van streamingdiensten blijft toenemen

Netflix blijft leider in de Nederlandse markt van videodiensten. De streamer heeft een marktaandeel van 51 procent, gevolgd door Videoland (24%) en Disney+ (20%). Amazon Prime Video, HBO Max en Viaplay maken de top 6 compleet. Onder gezinnen, jongvolwassenen en lagere inkomensgroepen is de penetratie van videodiensten met abonnement (SVOD) het grootst. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Telecompaper.

Het stapelen van streamingdiensten blijft toenemen. Dit geldt vooral voor 25- tot 35-jarigen, van wie 30 procent vier of meer abonnementen afneemt. Binnen deze groep zijn het vooral gezinnen die meerdere diensten combineren. De opkomst van SAVOD-abonnementen draagt bij aan deze ontwikkeling en vormt een nieuwe impuls voor marktgroei. Ook verrassend is dat lagere inkomensgroepen met gemiddeld EUR 32,20 per maand het meest besteden aan streaming.

Het aantal huishoudens zonder traditionele tv-abonnementen groeit licht, vooral onder lagere inkomens, alleenstaanden en zelfs 68-plussers. Toch blijft live televisie voor veel abonnees de belangrijkste reden om hun tv-abonnement te behouden. Onder 68-plussers geldt dit zelfs voor 69 procent van de ondervraagden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond