Deel dit artikel
-

Starbucks wil weg van Facebook

Starbucks is de negativiteit die het ontvangt op Facebook beu en overweegt om zich helemaal terug te trekken van de profielensite.

Dat blijkt uit interne notities van werknemers van Facebook, aldus BuzzFeed. Zij vernamen van hun contacten bij Starbucks, dat de koffieketen zijn organische activiteiten op het platform mogelijk staakt. Kortom: zijn pagina’s sluit.

Elke keer dat de sociaal betrokken koffieketen items publiceert over zaken als homorechten, klimaat en andere thema’s die samenhangen met de bedrijsfilosofie regent het negatieve reacties onder de betreffende items.

De klacht over geremde vuilspuierij op Facebook is niet nieuw en leidde bij meer instanties en adverteerders tot twijfel. Geen van hen trok zich eerder helemaal van de site terug. Starbucks zou de grootste zijn om dat te doen. Diens profielpagina’s hebben tientallen miljoenen volgers.

Foto: Ted Eytan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond