Deel dit artikel
-

Startup Roamler wil liefst ook meteen Europa veroveren

De Nederlandse startup Roamler, sinds vrijdag voor een select publiek van start gegaan, heeft grootse plannen. “Zodra we het in Nederland goed voor elkaar hebben, willen we Europa in”, aldus Wiggert de Haan, medeoprichter. Met Roamler, een mobiele applicatie, kunnen iPhone-gebruikers geld verdienen door opdrachten voor merken en bedrijven uit te voeren.

De eerste paar dagen is Roamler met 50 gebruikers van start gegaan. Andere geïnteresseerden kunnen op de site hun e-mailadres achterlaten. Daar staat de teller inmiddels op ‘dik over de duizend’. De Haan: “Het slaat goed aan, die lijst groeit met ongeveer 100 geïnteresseerden per dag.”

Tussen de 50 uitverkorenen, zitten wat fanatieke gebruikers. “Er zijn er bij die in Amsterdam alle Albert Heijn-vestigingen af zijn gegaan voor een opdracht”, aldus De Haan.

Met de app kunnen gebruikers, De Haan noemt ze ‘Roamlers’, opdrachten uitvoeren waarmee geld of punten verdiend worden. Onder meer Heineken en Gemeente Amsterdam behoren tot de eerste opdrachtgevers. Afhankelijk van de locatie kan een gebruiker een opdracht krijgen ergens een foto of video van te maken, op zijn mobiel een checklist in te vullen, of een review te schrijven. Hoe meer punten of badges, hoe hoger de gebruiker in de ranglijst staat. Hoe hoger de status, hoe uitdagender de opdrachten en hoe meer geld er verdiend kan worden.

De 50 eerste gebruikers mogen nu elk weer vijf mensen uitnodigen. De Haan legt uit dat ze de groei gecontroleerd willen laten verlopen. “We willen de balans goed houden. Dat betekent voldoende opdrachten met het aantal gebruikers. Dat moet je in orde hebben, anders haken mensen weer af.

Sinds de lancering zijn er al eer enkele nieuwe gebruikers op uitnodiging bijgekomen. “Inmiddels zitten we op 250 gebruikers”, vertelt De Haan. Hoe meer opdrachten er bij komen, hoe meer gebruikers worden toegelaten.

Ook bij opdrachtgevers lijkt de interesse gewekt. “We worden gebeld door allerlei potentiële opdrachtgevers. Dat zijn ook concurrenten van onze launching opdrachtgevers. Maar er is ook concrete interesse van bedrijven die voedingsmiddelen maken, of bijvoorbeeld van bedrijven die verf maken. Het is heel divers”, aldus De Haan die verder geen namen kan noemen als het aankomt op nieuwe opdrachtgevers.

De launching partners betalen in sommige gevallen voor de uitgezette opdrachten. Het verdienmodel is simpel. Er is een basisbedrag voor een opdrachtgever, gekoppeld aan en staffel, waarbij er minder wordt betaald, wanneer er meer locaties worden opgenomen in de opdracht.

Het is op dit moment nog geen focus om de applicatie te ontwikkelen voor andere mobiele platformen. “Dat komt pas als we alles goed voor elkaar hebben.” Maar als dat eenmaal zo ver is, dan moet het volgens De Haan ook snel gaan. “Als we Nederland snappen, dan gaan we Europa in.”

Het idee is overigens niet nieuw. In de Verenigde Staten is er bijvoorbeeld Gigwalk dat volgens hetzelfde principe werkt en onder meer TomTom tot zijn klanten mag rekenen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Steven van Vessum - dotBlue

Erg gaaf concept, ben heel benieuwd naar de ontwikkeling die ze door gaan brengen!

Ineke de Roode

Nice, dit concept, leuke foto’s maken en earn some money!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond