Deel dit artikel
-

Startup stort zich op ‘first mile of fulfillment’

Een nieuwe Amerikaanse startup Shyp verkent heel een nieuw terrein: de first mile of fulfillment. Nooit meer in de rij staan voor het postkantoor.

Het is een markt die nog helemaal openligt: het versturen van pakketjes. Nee, niet door Amazon en consorten, maar de particulier die bijvoorbeeld een smartphone heeft verkocht op Marktplaats of kinderen in het buitenland wil verrassen. Die moet nu naar een vestiging van pakweg PostNL om zijn pakje te laten wegen en te versturen.

Het Amerikaanse Shyp heeft daar wat op gevonden. Het bedrijf wil met een app de markt van particuliere verzendingen op zijn kop gaan zetten.

Voor Shyp hoeft de particulier niets in te pakken. De koerier brengt standaard verpakkingsdozen mee (op basis van een foto van het te versturen artikel) en verstuurt het pakketje desgewenst internationaal. Maar dan uiteraard via de bestaande koeriers als FedEx en UPS. De verzendingen zijn automatisch verzekerd, zij het dat niet alles wordt vervoerd, zoals brandgevaarlijke stoffen, tabakswaren en alcoholische dranken.

Het ophalen kost standaard vijf dollar, maar wie meer verstuurt krijgt korting.

Skyp opereert nu alleen in San Francisco en de app is er vooralsnog alleen voor iOS. Het bedrijf wil echter snel uitbreiden in andere Amerikaanse steden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond