Deel dit artikel
-

Startupbootcamp lanceert programma voor mediabedrijven

Startupbootcamp richt zich voortaan ook op startups in de snel veranderende media-industrie. Het eerste programma van dit nieuwe driejarige initiatief gaat in augustus van start in Amsterdam.

Volgens het State of Innovation 2018-rapport van CB Insights hebben bedrijven in de media-industrie duidelijk te lijden onder de digitale disruptie. Samenwerking tussen gevestigde spelers en jonge, innovatie ondernemingen wordt steeds belangrijker.

Tien internationale startups nemen daarom vanaf 19 augustus tot 14 november 2019 deel aan de nieuwe Startupbootcamp Media Accelerator in Amsterdam. De startups worden begeleid door (en krijgen advies van) ervaren ondernemers, investeerders, corporate leiders en andere experts met een achtergrond in de media industrie.

Overigens definieert Startupbootcamp media zeer breed. Dat kunnen traditionele mediaspelers, maar ook internationaal opererende bedrijven die directe communicatie met hun doelgroep willen realiseren. Als voorbeeld noemt Startupbootcamp Red Bull dat zich, als producent van een energiedrank, vooral gedraagt en organiseert als mediabedrijf.

Bas Rogaar, managing director van Startupbootcamp, zal het Startupbootcamp Media Accelerator programma leiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond