Steeds minder nieuwsabonnees NY Times, meer ‘pakketabonnees’

Online neemt het aantal news-only abonnees bij de NY Times af, toch stijgt het abonneegetal. Oorzaak? Steeds meer mensen nemen een bundel met daarin én het nieuws én abonnementen op podcasts, Koken en Spelletjes.
Het aantal nieuwsabonnees daalde bij de NY Times aanzienlijk, van 2,5 miljoen naar 1,8 miljoen (-28%) in een jaar tijd. In geen van de vier afgelopen kwartalen was een stijging te zien hierin.
Dat houdt niet in, dat men geen nieuws maar wil van de NY Times, maar niet alléén nieuws.
Het aantal klanten voor bundels en – wat heet – multiproducten steeg van 4,6 miljoen naar 5,8 miljoen (+26%) in een jaar tijd.
In totaal heeft de uitgever 11,1 miljoen abonnees tegenover 9,9 miljoen een jaar geleden. Het aantal papieren klanten is klein maar stabiel: 600.000.
De omzet per klant per maand is bij de bundels ook het hoogst: 12,38 dollar (+6%).
Van de 11,1 miljoen digital-only abonnees heeft 52 bundel procent een bundel met daarin meerdere NYT-diensten.
De digitale reclame-omzetten in de maanden tot juli bedroegen 70,9 miljoen dolar (+12,4%) “vanwege gebieden met een sterke marketeervraag en nieuw advertentieaanbod.”
Dit komt naar voren in de cijfers over het eerste kwartaal die de New Yorkse uitgever eerdere deze week publiceerde (PDF).
De omzet van de groep steeg met 7 procent naar 636 miljoen dollar. Onder de streep bleef er 49,9 miljoen euro over om op te potten en onder aandeelhouders te verdelen.
Foto: Stéphan Valentin, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond