Deel dit artikel
-

STER Extra breidt uit naar smartphone

Eind juni rolt STER een smartphone-app uit voor STER Extra. Via iOS- en Androidsmartphones krijgen kijkers, net als op de tablet, unieke acties en kortingen en exclusieve aanbiedingen voorgeschoteld.

Algemeen directeur Arian Buurman van STER verwacht een sterke toename van het gebruik, dat nu zo rond de dertigduizend kliks per maand ligt. “We hebben zeven miljoen smartphonegebruikers in Nederland en het gebruik tijdens het kijken ligt hoger dan bij de tablet, zo’n 78 procent”, zegt ze in een gesprek met Emerce.

STER zegt goede ervaringen te hebben met actiecodes en kortingen via STER Extra. “We zijn bescheiden begonnen op de tablet, maar we merken dat Nederlanders van een gokje houden. Als ze kaartjes kunnen winnen voor een extra concert wordt er massaal gereageerd. We hebben tachtig tot negentig adverteerderscases en die zijn over het algemeen goed verlopen. Sommige producten doen het vanzelfsprekend beter dan de andere. Niet iedere STER-reclame is voor de kijker even relevant.”

Aanvankelijk zaten de aanbiedingen rond prime time, inmiddels in alle STER-blokken, aldus Buurman.

In augustus wordt STER Extra ook ingebouwd in de NPO applicatie. Ook dan kan er meteen op STER-reclames worden gereageerd tijdens het kijken. Buurman: “Wij realiseren ons dat mensen niet altijd de app geopend hebben als er een reclame voorbij komt, in de NPO-app hoef je daar niet meer om te denken.” Overigens blijven ook nu de aanbiedingen nog een half uur geldig. Meteen reageren is dus niet noodzakelijk.

STER oriënteert zich volgens Buurman ook al voorzichtig op interactieve tv. De huidige technologie laat integratie van televisie en apps niet toe, met HbbTV dat bij kabelaars voorzichtig wordt uitgerold wellicht wel. “Het is een leercurve die we met de adverteerders doormaken, wat werkt en wat niet?”

Deel dit bericht

2 Reacties

Bart Manders

Ik zou graag een succesvolle case zien uit de STER app. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat dit format succesvol kan zijn.

Waarom zou ik een app erbij pakken, die ik eerst moet downloaden als ik gewoon de website van de adverteerder kan bezoeken met mijn tablet. Makes no sense.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen dus laat me graag overtuigen door cases.Er moet toch wel een van de 80-90 adverteerders zijn die een succescase kan delen?

Raoul van Heerden

Ben het eens met Bart maar ik heb na wat zoeken wel wat cases gevonden, waaronder http://www.ster.nl/kennis/cases/2013/04/05/meer-bereik-en-bezoekers-dankzij-ster-extra . Blijkbaar is en blijft couponing een geweldig lokmiddel. Wat ik mij nou al tijden afvraag – en misschien heeft iemand hier een idee: in tijden dat iedereen een prachtig digitaal kasje onder of naast de TV heeft staan.. en je evt. tegen korting de mensen kunt vragen om een klantprofiel in te vullen.. Waarom wordt dat niet gebruikt om doelgroepgericht(er) reclame uit te rollen? Ik kan mij zo slecht voorstellen dat dit technisch onmogelijk is…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond