Deel dit artikel
-

Ster teleurgesteld in plan afschaffing online reclame NPO

Ster kan zich vinden in een stapsgewijze halvering van het wettelijk toegestane aantal reclameminuten in 2027 op de lineaire aanbodkanalen van de NPO, zoals nu door minister Slob is voorgesteld. Een alternatief dat door Ster zelf is aangedragen. Maar de organisatie vindt de afschaffing van online reclame niet verstandig.

Ster heeft de minister en de NPO afgelopen maanden voorgesteld de online reclame niet volledig af te schaffen, maar de ingreep te beperken tot het afschaffen van banners en reclame rondom online fragmenten. Eerder is Ster al tegemoetgekomen aan de oorspronkelijke wensen van het kabinet door per 1 januari 2020 te stoppen met het plaatsen van advertentiecookies en het verwerken van persoonsgegevens van NPO-bezoekers.

Gelet op de digitalisering van de reclamemarkt is het essentieel dat Ster reclame rondom online NPO-content kan blijven plaatsen, zo schrijft de organisatie. Hiermee kan een mogelijk toekomstige daling van lineaire tv- en radio-omzet – als gevolg van deze digitalisering – worden gecompenseerd. Ster betreurt dat de minister en de NPO hier tot op heden nog niet van zijn overtuigd, maar ziet nog steeds mogelijkheden om de argumenten hiervoor de komende maanden in Den Haag en Hilversum beter over het voetlicht te brengen.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond