Deel dit artikel
-

Sterke online groei MediaMarkt, kwart omzet is digitaal

De online verkopen van MediaMarkt en Saturn stegen afgelopen kwartaal met 12 procent naar 1,1 miljard euro. Daarmee is een kwart van de 4,8 miljard omzet afkomstig van web en app.

Dat werd gisteren duidelijk bij de publicatie van de kwartaalcijfers van CECONOMY, het moederbedrijf van de twee elektronicawinkels.

Digitale groei compenseert de daling bij de fysieke verkooppunten.

De concernomzet in deze periode kwam uit op 4,8 miljard euro, een daling van 2,3 procent.

Netto schreef CECONOMY net als vorig jaar rode cijfers. Het verlies werd wel zo’n vijftig miljoen kleiner en kwam uit op 114 miljoen.

Het concern, waar de Chinese retailreus JD.com een overnamebod op deed, werkt met een gebroken boekjaar. Daarom is hieronder ook sprake van de cijfers over negen maanden.

Uit bovenstaand overzicht spreekt ook, dat de marktplaats van MediaMarkt qua aanbod aan het groeien is. Het aanbod van derde partijen verdubbelde bijna tot een kleine drie miljoen unieke producttypen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond