Deel dit artikel
-

Stocard begint certificeringsprogramma bureaus

Stocard is in Nederland begonnen met een certificeringsprogramma voor marketingbureaus die de reclamedienst van de loyalty- en betaalapp professioneel willen gebruiken.

Merkle is in Nederland het eerste bureau dat Stocards proces is doorlopen om een stempel van goedkeuring te krijgen. Concreet betekent dat, dat minimaal vier medewerkers van het marketingbedrijf een training hebben ontvangen van de Duitse appmaker. Daarin leren ze hoe ze gericht productinformatie en reclame moeten overbrengen naar de eindgebruiker, maar ook hoe om te gaan met retourdata en hoe die te verwerken en interpreteren.

Stocard is een in Nederland veelgebruikte app om digitaal klantenkaarten en kaarten voor spaarprogramma’s in op te slaan. Vrijwel alle organisaties, van voetbalclub tot landelijke supermarktketens, met eigen kaarten staan er in. Het gebruik van de kaart en de locatie van de gebruiker worden gebruikt om commerciële suggesties te doen aan de gebruiker.

Emile Huijssoon, verantwoordelijk voor de Benelux-markt, zegt dat bijna de helft van de adverteerders in de app niet zelf een klantenkaartprogramma hebben.

De certificering is bedoeld om de verwachtingen over en mogelijkheden van de app duidelijk naar de adverteerdersmarkt te communiceren. Naast Merkle zijn er meer bureaus die op Stocard werken. Die hebben het certificeringsprogramma nog niet doorlopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond