Storing ING houdt al dag lang aan, ‘geen cyberaanval’

Klanten van ING kunnen woensdag door een storing sinds 10.00 uur niet inloggen op de website en app van de bank. Aan het einde van de dag is het euvel nog altijd niet verholpen.
De bank laat op Twitter weten hard te werken aan een oplossing, maar dat staat er al sinds de ochtend.
Door de storing kunnen klanten niet inloggen op internetbankieren of in de app van ING. Ook hebben klanten problemen met het doen van overboekingen en iDEAL-betalingen.
Klanten kunnen wel (contactloos) betalen in winkels met mobiele betaalpas en plastic betaalpas. Ook kunnen klanten gewoon contant geld opnemen bij de geldautomaat.
ING benadrukt dat er geen sprake is van een cyber aanval. ‘We vinden deze situatie uitermate vervelend voor onze klanten. Zij hebben recht op een goed werkende dienstverlening maar dat is op dit moment niet het geval.’
De storing komt op een zeer ongelegen moment, aan de vooravond van de jaarcijfers.
(Update: storing rond 23.30 verholpen)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
10 Reacties
Carla Vorster
Moet juist vandaag een belangrijk bedrag overmaken.
Kost me nu rente.
Rob Echter - Prive
sinds 10.00 uur vanochtend is er een storing bij internetbankieren en ook de mobiele app. Hoelang gaat dit duren?
Pieter
Wen er maar aan das t nieuwe hedendaagse bankieren, fijn he alles digitaal ,een storing? een test, misschien wel een grootschalige hack of dos aanval wie zal t zeggen, feit blijft dat u als consument meer bent gaan betalen voor uw bankzaken en dat u afhankelijk bent van wat een ander met uw geld doet, hoe zij het beheren en hoe en wanneer jij eraan mag komen.
De toekomst is niet anders zorg voor cash geld ,want er komt een dag dat cijfers niet meer of minder zijn dan gebakken lucht, ofwel zoals de grote heren pretenderen you will own nothing and be happy !
Monique van der ley
Wie gaat de boete betalen omdat ik te laat betaal
gerard herben - privethuis
ingbank kampt weer eens met een storing.
nu wel een grote storing die kampt al vanaf de ochtend 10:00 uur is momenteel nog steets niet opgelost.vraag mij af of er wel dag en nacht door gewerkt word om die storing te verhelpen
hoe komen klanten in financele problemen.dat zij voorbeelt factuur via ideal niet kunnen betalen.wie betaald de incasso kosten als dit probleem langer blijft
ik vint wel dat klanten verhaal er op kunnen maken bij de ingbank
sory excuus daar hebben we niks aan
zorgt er eens voor dat er een beveiligde software update word uit gevoert
Azijnman Opticiens
Schadeclaim is on its way !
Ed Friedel
Bank zal zich ongetwijfeld beroepen op overmacht…. Het zal de bank sieren als zij de kwartaal kosten voor een deel verlagen nu de klant ook geen gebruik van de bank kan maken…
Francken
voor de zoveelste x dat ik niet bij mij eigen geld,betalingen zoals pov en ic gaan er nu niet af heb geen limieten op de rekening dus doe een overboeking van spaarrekening naar betaalrekening maar ook dat kan nu niet maar wel alles duurder maken maarnuet bij mij eigen gels kunnen
I kindt
Zou nu toch wel een compensatie verwachten van de ING omdat dit nu al de zoveelste keer is dat je niet bij je geld kan komen of kan betalen dus ik zeg een mooie schadeclaim van een mooi bedrag
Benjamin
Wordt er nog wat aan gedaan of wat?… duurt heel lang en dit is heel vervelend dit probleem! dit is niet de eerste keer dat dit bij ING BANK gebeurt.