Deel dit artikel
-

Strategische alliantie RTL Nederland en de Persgroep; BrandDeli op zijspoor

De Persgroep en RTL Nederland gaan een strategische samenwerking aan. Het gaat om het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve branded content partnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.

De samenwerking heeft grote gevolgen voor BrandDeli, die De Persgroep als belangrijke klant kwijtraakt. Het bedrijf verliest naar eigen zeggen een ‘deel van onze online inventaris’. BrandDeli hoopt het vertrek van de uitgever te compenseren met tv producten, zoals de samenwerking met FOX Sports op het gebied van tv-reclame op maat, oftewel adressable tv.

Intussen gaan RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep samen bouwen aan verschillende domeinen. De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk, waarna later meerdere domeinen volgen.

Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en de Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders om brede crossmediale campagnes tot stand te brengen. Hierbij wordt de ontwikkeling en distributie van online video als zeer kansrijk gezien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond