Deel dit artikel
-

Succesvol beursdebuut voor Dropbox

Het beursdebuut van virtueel opslagbedrijf Dropbox is vrijdag succesvol verlopen. De koers schoot kort na de opening op schermenbeurs Nasdaq vijftig procent omhoog naar een beurswaarde van 12,7 miljard dollar.

Gisteren sloot het aandeel op 28 dollar, fors hoger dan de openingskoers van 21 dollar.

Toch klinken er ook kritische geluiden. Dropbox heeft 500 miljoen gebruikers, maar het grootste deel gebruikt de freemiumversie. Om te blijven groeien moet Dropbox volgens analisten 2 tot 4 miljoen gebruikers zien te bewegen om te betalen voor meer opslag en dat lijkt een schier onmogelijke opgave.

Aan de andere kant: de 31 procent omzetgroei is in lijn met andere cloudbedrijven.

Dropbox is de grootste beursgang van een techbedrijf sinds Snap. Op 3 april is het de beurt aan Spotify.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond