Deel dit artikel
-

SumUp koopt loyaltybedrijf

SumUp, maker van mobiele betaalterminals voor het MKB, koopt het Amerikaanse loyalty- en marketingbedrijf Fivestars voor 317 miljoen dollar.

De transactie wordt betaald met contanten en aandelen en biedt SumUp een route om nauwere banden met zijn eigen klanten aan te halen.

Het bedrijf, dat onder meer concurreert met iZettle, verkoopt kastjes waarmee winkeliers tegen een kleine investering een mobiele kassa kunnen aanschaffen. In combinatie met de diensten van Fivestars kan deze ondernemer een soort CRM-systeem aanleggen.

Met kennis van e-mailadres en telefoonnummer van zijn klanten kan de ondernemer aanbiedingen en attenties sturen, maar bijvoorbeeld ook een programma met spaarpunten inrichten.

Eerder deze maand lanceerde SumUp de dienst Online Store. Daarmee kunnen ondernemers uit de fysieke wereld betrekkelijk eenvoudig een webwinkel inrichten.

De Engelse fintech haalde eerder dit jaar 750 miljoen euro groeigeld op bij onder meer Goldman Sachs, Temasek, Bain Capital Credit, Crestline en Oaktree Capital Management. Eerder deze maand trad Michael Schrezenmaier aan als nieuwe CEO. In het voorjaar kwam reeds een nieuwe CTO aan boord.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond