Deel dit artikel
-

Sunweb stelt Deepika Gupta aan, eerste CTO

Sunweb Group creëert een nieuwe strategische positie in zijn directie. Deepika Gupta wordt vanaf 15 september de eerste CTO van de reisorganisatie.

Gupta is afkomstig van ING Group waar ze Global IT lead was. Haar aanstelling werd vanochtend bekendgemaakt en volgt op een oproep van CEO Mattijs ten Brink drie maanden geleden. Hij schreef toen: “Ik ben op zoek naar een partner met veel meer technische bagage dan ik om Sunweb Group op het pad te zetten van duurzame groei.” Dat leverde hem sindsdien een berg reacties op.

In de nieuw gecreëerde functie wordt Gupta verantwoordelijk voor het verbeteren en uitvoeren van de IT-strategie. Dat gaat in de filosofie van Ten Brink niet om – plat gezegd – het inrichten van servers en werkplekken, maar om het optuigen van de technische infrastructuur waar de digitale kernactiviteiten van het concern op gaan draaien. “We hebben de ambitie om gepersonaliseerde vakanties aan te bieden.”

Deepika Gupta zal deel uitmaken van de board of management van Sunweb Group die, na de eerdere benoeming van Ruud Martens als CCO, nu compleet is.

Sunweb Group investeert sinds de uitbraak van het coronavirus in personalisatie van reisaanbod en verbreding van het serviceaanbod. In augustus 2020 werd daarvoor een apart team opgericht. Sinds eind vorig jaar daardoor, bijvoorbeeld, is het voor reizigers mogelijk om ‘pakketreizen op maat’ samen te stellen. Uit de waaier van reizen en bestemmingen van Sunweb en diens partners kan de reiziger zelf kiezen met wie hij waar naartoe wil. De reisorganisatie kan zelf de verhoudingen en presentatie bepalen van eigen aanbod en dat van partners. Toen de reismarkt na het verdwijnen van grootstee coronadrempels weer los kwam, kon de groep achter merken als Sunweb, Eliza was here, GOGO en Primavera snel een breed aanbod presenteren met prominente posities voor partners. “We wilden geen ‘nee’ hoeven verkopen”, aldus de CEO. Dit dynamic packaging is sinds eind 2021 breed uitgerold.

Verbreding van het serviceaanbod zijn bijvoorbeeld zaken als: vervroegd inchecken, diversere menukaarten en meer, andere excursies. Ten Brink tegen Emerce: “Met behulp van techniek kunnen we onderscheid maken op wat we aanbieden.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond