Deel dit artikel
-

Supermarkt Picnic: 200 miljoen omzet in 2018

Online supermarkt Picnic ligt op koers om het jaar 2018 af te sluiten met een omzet van tweehonderd miljoen euro. Directeur Michiel Muller claimt een bruto winstmarge van twintig procent.

Muller was onlangs een van de sprekers op de NOAH-conferentie in Londen en deelde daar in korte tijd veel cijfers met zijn publiek.

Nu het einde van het jaar in zicht is, kan de ondernemer een meer realistische verwachting uitspreken over het verkooptotaal van dit jaar. Begon hij 2018 nog optimistisch met de verwachting van driehonderd miljoen euro, inmiddels laten de cijfers zien dat het waarschijnlijk rond de tweehonderd miljoen wordt. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2017.

Ter vergelijking: AH.nl ziet dit jaar zijn nationale online omzet met de helft groeien tot zeshonderd miljoen euro (PDF).

Picnic is actief in zestig steden, waaronder enkele Duitse, en weet alle lokale vestigingen binnen zes maanden na opening operationeel winstgevend te krijgen. Muller werkt nu met een brutomarge van twintig procent.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond