Supermarktsoap Albert Heijn in het voorjaar bij YouTube

De eigen supermarktsoap die Albert Heijn aan het voorbereiden is voor YouTube, zal ergens in het voorjaar te zien zijn. Dat zegt woordvoerder Erik Lückers op vragen van Emerce.

Gisteren werd bekend dat de retailer is begonnen met de casting voor een serie, die op vernieuwende wijze verbinding moet maken met klanten en medewerkers.

Het bedrijf heeft al ervaring opgedaan met zijn eigen tv-kanaal Appie Today en met vakkenvuller Sjoerd van de De Laatste Downer, die een eigen vlog heeft. De eerste aflevering van Blij met Sjoerd werd eind oktober 2016 gelanceerd en die serie richt zich vooral op de 2000 Wajong jongeren die Albert Heijn in dienst heeft.

Sommige afleveringen van Appie Today zijn een half miljoen keer bekeken, maar het gemiddelde ligt wel veel lager.

De nieuwe serie wordt gedraaid met vloggers en teksten worden deels zelf geschreven, zegt Lückers. Die nog niet kon zeggen welke lengte de afleveringen krijgen. “Wel langer dan wat je op YouTube gewend bent, maar dat moeten we allemaal bekijken. Het voordeel van deze aanpak is dat we snel aan de knoppen kunnen draaien.”

Over de inhoud is ook nog weinig bekend, behalve dat het gebaseerd is op waargebeurde verhalen uit de supermarkt. Verder wordt het geproduceerd voor een ‘fractie van het totale marketingbudget’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug