Deel dit artikel
-

Sweet Jewellery verhoogt omzet na stoppen gratis retourneren

Kledingwebshop Sweet Jewellery heeft naar eigen zeggen geen nadelige gevolgen ondervonden van het besluit om te stoppen met gratis retourneren.

Het aantal orders steeg met 39,6 procent, terwijl het retourpercentage tegelijkertijd daalde met 9 procent. Ook de footprint is weer terug op het niveau van voor het gratis retourneren.

Eigenaresse Willemijn Sturrus geeft wel toe dat het een spannende tijd was. ‘Je weet nooit hoe de klant redeneert. Er werd direct een vergelijking gemaakt met andere webshops die stopten met gratis retourneren en omzet verloren van soms wel 30 procent.’

Volgens Sturrus is er nog steeds te weinig aandacht voor de onuitputtelijke stroom retouren. ‘De klanten die bij ons massaal retourneerden, doen dat nu waarschijnlijk bij andere shops. In mijn optiek is het van het grootste belang hier aandacht aan te blijven besteden. Klanten hebben geen idee van de kosten voor een webshop of de belasting op het milieu.’

Foto Sweet Jewellery

Deel dit bericht

3 Reacties

Redmer

Klinkt als de ideale situatie, gratis retourneren stopzetten, de omzet verhogen en dus waarschijnlijk het resultaat verbeteren.

Maar wat is het aangetoonde verband tussen beide? Is de omzetgroei 1 op 1 te linken aan het niet meer aanbieden van gratis retourneren? Of zijn het 2 losse effecten?

M.

Inderdaad Redmer, vraag ik me ook af.
Of hebben ze daar, met de marge die ze nu overhouden, de prijzen van hun assortiment mee verlaagd?

Jk

Maar minder volume.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond