Deel dit artikel
-

SXSW-prijs voor mobiele vraag-en-antwoord-dienst

Het Amerikaanse Mosio.com won tijdens het cult-festival South by South West (SXSW) een prijs voor mobiele innovativiteit. Twitteraars en fervente internetgebruikers staan aan de basis van de gratis webdienst.

‘Beslecht weddenschappen in de kroeg direct met een paar klikken op je mobiele telefoon’,  legt Mosio zelf op zijn website uit. Het bedrijf was tijdens het SXSW-festival een van de winnaars van een van de 20 Web Awards.

In augustus 2007 ging Mosio van start als vraag-en-antwoord-dienst voor mobiele bellers. Geregistreerde gebruikers van de dienst kunnen simpele of lastige vragen sms’en naar en centraal nummer of e-mailadres. Mosio legt de vraag vervolgens aan een groep specialisten voor via zijn website. Zij weten, of zoeken, het antwoord en sturen dat per sms terug aan de vragensteller. Deze ontvangt maximaal 4 antwoorden per sms.

In januari legde Mosio ook een koppeling met de publieke berichtendienst Twitter. Vragenstellers kunnen gebruiker ‘QNA’ volgen om vragen aan te stellen. Wie antwoorden wil geven via Twitter wordt vriendjes met ‘questionz’.

Waar het privaat gefinancierde Mosio geld mee verdient, wordt niet duidelijk uit de website.

Bron foto: brian fitzgerald (CC)

Deel dit bericht

1 Reactie

Vincent Leenders

In de Nederlandse markt is er voor deze toepassing vrij eenvoudig een businessmodel te bedenken: de vragensteller ontvangt immers 4 sms-berichten en we kunnen in Nederland afrekenen per ontvangen bericht tot een maximum van 6 euro per antwoord (4 berichten van 1,50).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond