Deel dit artikel
-

Tabletmarkt hobbelt verder achteruit

De tabletmarkt is verder achteruit gegaan in het derde kwartaal, zo blijkt uit cijfers van IDC. Er zijn 8,6 procent minder tablets verscheept, waarmee het totaal op 36,4 miljoen kwam tegen 39,9 miljoen een jaar terug.

De klassieke tablet vormt het merendeel van de markt, tablets met afneembaar toetsenbord een minderheid. Beide categorieën lopen terug. De enige winst was er voor Huawei en Amazon bleef gelijk aan vorig jaar.

IDC verwacht wel een opleving met de komst van de nieuwe iPad Pro en Microsofts Surface Pro, evenals nieuwe tablets van Samsung en Google.

Deel dit bericht

1 Reactie

Pim

Hier zijn een paar verklaringen voor:

1. Het schermformaat van smartphones wordt groter, waardoor de noodzaak van een groter scherm, dus tablet, niet meer echt nodig is.
2. Android tablets bevatten vaak wat oude hardware en zijn minder krachtig dan high-end smartphones. Er staat ook regelmatig een oude Android versie op.
3. Mensen die al een tablet hebben doen er doorgaans een aantal jaren mee, omdat er geen contract aan verbonden is. Meeste mensen vernieuwen wel hun smarpthone elke 2 jaar, maar een tablet kan zo 5 jaar mee.
4. Android tablets hebben geen geoptimaliseerde apps voor een groot scherm.

Alleen iPad heeft bestaansrecht voor een tablet. Er zijn speciale iPad apps beschikbaar en den apparaten hebben goede specificaties.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond