Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties ‘programmatic’

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties in de VS wordt dit jaar geautomatiseerd verkocht, schat eMarketer. De markt zal dit jaar een omvang van 33 miljard dollar bereiken.

In 2019 zal het percentage ‘programmatic’ nog verder oplopen naar 84 procent.

Wel is er een verschuiving zichtbaar naar privé marktplaatsen nu adverteerders en uitgevers meer controle willen. Die hebben ze niet via publieke advertentiemarktplaatsen. 74,5 procent van alle online display advertenties (banners etcetera) loopt al via prive marktplaatsen. Ook real time bidding wordt belangrijker.

Meer dan de helft van advertenties voor digitale video worden al geautomatiseerd verkocht. Volgend jaar wordt dat al driekwart.

1 Reactie

….en even ter aanvulling; meer dan 50% van alle online advertenties, geserveerd op desktop/tablet en smartphones wordt niet gezien. Fijn weekend adverteerders!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug