Taco Bell adverteert op Snapchat

Immens populair onder jongeren in Amerika en snelle stijger in Nederland: foto-app Snapchat. Taco Bell is in Amerika de eerste nationale adverteerder die een actie houdt op dit bijna ongrijpbare sociale medium.
@snapchat We should chat.
— Taco Bell (@TacoBell) April 30, 2013
@tacobell lol yes we should. Just had a delicious Doritos locos taco last night ?
— Snapchat (@Snapchat) April 30, 2013
We’re on @snapchat. Username: tacobell. Add us. We’re sending all of our friends a secret announcement tomorrow! #Shhh
— Taco Bell (@TacoBell) May 1, 2013
OMG @tacobell SNAPCHATed me!!!!!!!!!1!!1!!! I’m fan girling twitter.com/TheTrueBased/s…
— Positive.(@TheTrueBased) May 2, 2013
Hoeveel mensen Taco Bell als vriendje hebben toegevoegd op Snapchat is niet bekend. Maar de Twittertimeline van de restaurantketen laat zien dat ze het bericht wel enthousiast ontvingen. Taco Bell zette Snapchat vorige week in om zijn Beefy Crunch Burrito opnieuw op de markt te brengen in het hart van zijn doelgroep.
Tressie Lieberman van de taco- en burritowinkel zegt dat de reacties overweldigend zijn.
Snapchat is een foto-applicatie die afgelopen maanden immens aan populariteit is gestegen in Amerika. In het najaar verstuurden gebruikers twintig miljoen berichtjes naar vrienden. Begin dit jaar waren dat er 150 miljoen. Met de app maak je foto’s, die zijn te bewerken, die je kunt versturen aan zelf te selecteren ontvangers. De foto is maximaal tien seconden te zien. Daarna verdwijnt hij voor eeuwig. Tijdelijk, kort en privé zijn de kenmerken die het onderscheid maken met andere, meer gangbare sociale media.
In Nederland stond Snapchat in het eerste kwartaal van 2013 op nummer twee als populairste Foto- & Video-app voor iOS achter YouTube en voor Instagram. Onder Androidgebruikers is het de nummer zes meest gedownloade app in de rubriek Social, komend vanaf plaats zestien. Dat blijkt uit cijfers van analyticsbedrijf Distimo.
*) In het meinummer van Emerce magazine dat op 16 mei verschijnt, zoomen we dieper in op de impact van dit soort nieuw apps in de periferie van Facebook.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Humphry
Volgens mij is het niet adverteren maar gewoon berichten uitsturen? Als je iemand op SnapChat volgt kan je gewoon gratis foto’s sturen naar elkaar. Als dit adverteren is dan zou iedere Tweet ook een advertentie zijn 😉
Erwin Boogert
Dan zien we dat iets anders. Het werven voor een nieuw product zou ik bestempelen op reclame. #beestjenaampje