Deel dit artikel
-

Duitse markt voor Takeaway binnenkort groter dan Nederlandse

De omzet van de Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway is in het eerste halfjaar 42 procent gestegen naar 110,2 miljoen euro, mede dankzij hogere commissies en nieuwe acquisities in Bulgarije. De Duitse omzet groeide zelfs met 45 procent. Het verlies is afgenomen naar 14 miljoen euro tegen 21 miljoen een jaar geleden.

Takeaway verwerkte 41,7 miljoen orders in de eerste zes maanden, ook dat ligt zo’n 30 procent hoger vergeleken met 2017.

Hoewel de afgelopen maanden enkele nieuwe concurrenten zijn opgestaan op de Nederlandse markt, hebben die vooralsnog geen enkele invloed gehad op het aantal bestellingen bij Takeway. Mogelijk omdat volgens Takeaway restaurants gemiddeld 85.000 euro per jaar omzet genereren via het platform.

Er waren 15 miljoen orders in Nederland in het eerste half jaar, maar Duitsland lijkt Nederland in dit opzicht wel in te halen. Qua omzet blijft Duitsland met 39,2 miljoen euro nog wel achter bij Nederland. Gelet op het groeitempo zou dat binnenkort kunnen veranderen.

In totaal heeft Takeaway 12,5 miljoen klanten. Om die klanten te bereiken zijn de marketingkosten wel fors gestegen naar 65 miljoen euro. Ook is het aantal werknemers gegroeid naar ruim duizend.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond