Deel dit artikel
-

Takeaway.com Duitsland zet ‘opvolger van sms’ RCS in

Klanten van Lieferando, een Duits filiaal van Takeaway.com, kunnen binnenkort geanimeerde en interactieve sms’jes gaan ontvangen van hun bezorgrestaurant.

Lieferando en dj Brennan Heart zijn de eerste partijen in Duitsland die een nieuwe feature van het klantcontactsysteem van CM.com inzetten. CM kan dat aanbieden, omdat het met Vodafone Duitsland een distributieovereenkomst heeft gesloten. Abonnees van andere telecomaanbieders zitten opgescheept met het ouderwetse sms. Dat kan alleen tekstberichten tot 160 tekens versturen.

Duitsers die via Lieferando bestelden kunnen bijvoorbeeld chatten met het restaurant, foto’s ontvangen gerechten en eventuele extra’s maar ook real time statusberichten met de positie van de bezorger op de landkaart.

Zo ver gaat de dochter van Takeaway.com overigens nog niet vanaf aanvang. Het eerste project ligt dichterbij huis: “Een installatieknop voor de app in een RCS-bericht zorgt voor een betere klantervaring en uiteindelijk voor een hogere conversie. De afzender wordt daarnaast geverifieerd, wat de betrouwbaarheid verhoogt.”

Dj Brennan Heart zoekt wel grenzen op die bij sms niet eens bestonden: “De dj zet RCS in om fans in Duitsland tickets te laten kopen, naar zijn nieuwste track te luisteren en de aftermovie van de show te bekijken. Door gebruik te maken van RCS-technologie was de fan engagement drie keer hoger dan via traditionele mail of sms.”

Een RCS-toepassing kan er zo uitzien:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

(Bekijk op YouTube)

Foto: Simon Law (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond