Talpa koopt Emesa (Vakantieveilingen.nl)

Talpa Networks van John de Mol koopt Emesa, bekend van Vakantieveilingen.nl. Het mediabedrijf wil merken gaan kopen, bouwen en exploiteren. Met het e-commercebedrijf krijgt De Mol een grote bak aan consumentendata en -intenties in handen.

Dat maakte de media-ondernemer zojuist bekend tijdens de presentatie van zijn mediaplannen in theater Delamar in Amsterdam. Het plan moet nog langs de toezichthouder.

“Met nieuwe cross-mediale concepten gaat Emesa samen met haar partners consumenten een rijker en verrassender aanbod aanbieden. Voor Talpa Network betekent de overname van Emesa een belangrijke volgende stap in de transformatie naar een toonaangevend multimediabedrijf.” Naast Vakantieveilingen.nl zitten ook ActievandeDag, TicketScout en het internationale label VaVaBid in de deal. Het reisbedrijf doet dit jaar drie miljoen transacties.

Talpa Network is de nieuwe naam voor de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Media Groep bleek, gezien de afkorting, toch niet helemaal zo’n goed idee.

Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en Voetbal TV) en de e-commerceorganisatie van Talpa. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative.

Het mediabedrijf bereikt naar eigen zeggen maandelijks 12,8 miljoen Nederlanders.

De Mol zegt SBS te gaan inzetten als testzender voor content van derden. Ook wil hij media for equity-deals doen, niets vreemds voor mediabedrijven maar tot op heden niet toegepast door De Mol.

Foto: Maurits Verbiest (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug