Deel dit artikel
-

Talpa Network lanceert creatieve hub voor mediabureaus en adverteerders

Talpa Network heeft zijn creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat (onder de vleugels van Talpa Media Solutions) zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.

De reorganisatie binnen het Nederlandse media-techbedrijf was al langere tijd in voorbereiding en is per 1 september een feit.

Volgens Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions, verandert de vraag naar creativiteit en willen adverteerders nu meer dan ooit specifieke doelgroepen bereiken met ‘verhalen die impact maken’. Tegelijkertijd is er behoefte aan efficiëntie en brede distributie over de verschillende kanalen.

Binnen het Bureau verenigt Talpa de denkkracht van de gespecialiseerde creatieven die voorheen verspreid zaten door het Talpa Network. Radio-experts, printkenners, social media strategen, formatontwikkelaars, digitale ontwerpers en reclamemakers vormen een nieuwe multidisciplinair team.

Om adverteerders te helpen meer impact te maken hanteert het Bureau ook een ander businessmodel, concepturen worden verrekend in de mediadeal. Voordelig voor de adverteerders, die hierdoor meer bereik realiseren voor hun ‘verhaal’, zegt Talpa.

Talpa Network bereikt wekelijks negentig procent van alle Nederlanders, en wil volgens Ruyl voor elke kijker, luisteraar, lezer, speler, koper en volger de beste ervaring leveren. Elk verhaal moet ‘spot-on’ zijn, ook de advertenties. ‘Samen met het Bureau gaan we daarom creativiteit investeren in oplossingen voor adverteerders. Door deze nauwe samenwerking zijn wij in staat slimmere brand partnerships, content formats en volledige 360-campagnes te ontwikkelen die het volledige potentieel van Talpa Network benutten.’

Het Bureau wordt creatief geleid door Wouter van der Pauw en Mirjam van Dijk. Ze doen dit samen met Roos Simons en Rose Zandvliet, beide Concepts & Strategy Director. Simons behandelt de creatieve vraagstukken van adverteerders en Zandvliet vervult dezelfde rol voor de eigen Talpa Network-merken. Account management van het Bureau gaat via Talpa Media Solutions.

Deel dit bericht

1 Reactie

Wim Block

Never waste a good pandemic!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond