Deel dit artikel
-

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.

Bij televisie is het effect van spot-inzet al jaren goed meetbaar. Bij radio was dit voorheen bijna onmogelijk, omdat alleen het uitzendtijdstip van het blok bekend was, maar niet de exacte uitzendtijd van de spot.

Daarin wil Talpa, eigenaar van een groot aantal radiostations, verandering brengen. Het is vanaf nu door de combinatie van tools en data mogelijk om direct response toe te kennen aan één specifieke radio-commercial.

Het achteraf vergelijken van de exacte uitzendtijden met data van onze VakantieVeilingen en Sla je Slag sites, bewees dat radio wel degelijk een effect op direct response realiseert, ldus Jan Paul de Groot, verantwoordelijk voor conversiestrategie bij Talpa Network.

Ook heeft Talpa met een aantal partners, zoals de Consumentenbond, Stella Fietsen en Pathé Thuis testcases gedraaid. Ook hieruit blijkt dat er direct een sterk online effect te zien is.

De volgende stap is de tv- en radio data op elkaar leggen en het effect inzichtelijk te maken van gecombineerde campagnes.

Om deze nieuwe inzichten te delen met mediastrategen en marketeers vindt op 29 oktober om 09.00 uur een audiosessie via Teams plaats. Aanmelden kan via mediasolutions@talpanetwork.com. Ook wordt de methodiek toegelicht tijdens de Talpa Network sessie bij de Dutch E-commerce Week op 29 oktober om 11.00 uur.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond