Deel dit artikel
-

Talpa onderzoekt datagedreven creatie met wetenschappers

Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat en media-ondernemer John de Mol bekrachtigen vandaag een samenwerking voor onderzoek naar datagedreven creatie.

Ze roepen wetenschappers op zich te melden om te werken aan een onderzoeksvoorstel. Dat gaat over de analyse, interpretatie en visuele representatie van de data van Talpa Network.

“Het doel daarvan is de data zo toegankelijk te maken dat verschillende soorten gebruikers evidence based strategieën kunnen ontwerpen voor de ontwikkeling van nieuwe content en distributiemodellen.”

Content wordt in deze context breed gedefinieerd en bestaat uit zowel redactionele als commerciële kopij.

De deelname van Talpa Network aan het onderzoek werd eind vorige maand al bevestigd. Keijzer en De Mol bevestigen vandaag enkel de samenwerking.

Het project wordt ondersteund door het NWO en de ministeries EZK en OCW. Het beschikbare budget van 460.000 euro is bedoeld voor de financiering van één onderzoeksvoorstel dat volgens de sandpitmethode [?] wordt ontwikkeld. Hierbij werken partners met een verschillende achtergrond in iteratieve workshops nauw en doelgericht samen.

Belangstellende onderzoekers kunnen hun c.v. inzenden tot 23 augustus. De deadline voor de projectaanvraag ligt op 30 oktober van dit jaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marjon

Zoude wetenschappers met iets anders komen dan het zoveelste goedkope tv spelletje?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond