TAPP lanceert nieuw dataplatform voor horecaondernemers

Techbedrijf TAPP brengt een dataplatform uit waarmee horecaondernemers hun eigen prestaties kunnen benchmarken met de gehele Nederlandse horecabranche.
De start-up ontwikkelde, met Microsoft, een online platform waarop horecaondernemers hapklare kansen krijgen aangereikt om hun strategie doorlopend te verbeteren. Het platform analyseert de data van duizenden horecagelegenheden in Nederland en brengt zo trends en ontwikkelingen op het gebied van assortimenten en prijzen in kaart. Deze benchmarkdata wordt naast de huidige resultaten van de horecaondernemer gelegd om in kaart te brengen waar mogelijke verbeteringen liggen.
Er wordt gekeken naar de omloopsnelheid van dranken, het hele assortiment, prijzen, welke dranken veelbelovend zijn om aan de kaart toe te voegen en bijvoorbeeld naar eerdere verkoopperiodes.
De app geeft ondernemers data om beslissingen mee te nemen. Het TAPP-platform wordt gebruikt door ruim 3.400 horecaondernemingen in Nederland.
Het bedrijf ontving in juni drie miljoen euro venturecapital en geleend geld van CNBB, ROM InWest en Rabobank.
Enkele screenshots:
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Dwight
Interessant, maar mijn ervaring is dat een horecaondernemer gewoon even bij de buurman naar binnen kijkt hoe druk het daar is in plaats van zichzelf te gaan vergelijken met 1000 andere kroegen door heel Nederland. Dit soort ondernemers hebben helemaal geen trek in data, die willen gewoon lekker achter de tap staan om klanten blij te maken. Laat ze lekker!