Deel dit artikel
-

Techmerken domineren wereldwijde e-commercekanaal

Techmerken domineren nog steeds het wereldwijde e-commercekanaal in het tweede kwartaal 2018. Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Nederlandse Icecat.

Het sterkste online merk was HP, op de voet gevolgd door Lenovo, Acer, Asus en Apple. Andere klimmers waren electronicafabrikant Salora en sportkledingmerken Nike en Adidas.

De Icecatcijfers zijn gebaseerd op 2,27 miljard productdatasheetdownloads van partners va Icecat. Icecat werkt mondiaal voor onder meer Amazon, Ebay, Rakuten, Wehkamp, bol en nog eens honderden merken.

Opvallend is dat de categorie boeken de top 10 is binnengedrongen. Het zijn niet alleen Amazon en bol die boeken online verkopen, maar ook steeds vaker klassieke retailers of marktplaatsen die de koek verdelen.

Andere categorieën die het zeer goed doen zijn hardloopschoenen, voetbalschoenen, huisverven, sweaters en hoodies voor mannen.

Dit bericht is 10 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond