Tele2 presteert goed in dalende markt

Van de vier mobiele aanbieders met een eigen netwerk (MNO’s) scoorde Tele2 in het tweede kwartaal de beste cijfers: 43 procent groei van de kwartaalomzet jaar-op-jaar. De relatieve nieuwkomer blijft de kleinste van de vier MNO’s, maar vergrootte zijn marktaandeel flink naar net boven de 5 procent, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

De Nederlandse markt voor mobiele diensten verloor als geheel 1,9 procent omzet in het tweede kwartaal van 2017 en kwam uit op 1,14 miljard euro. De omzetdalingversnelde in vergelijking met het eerste kwartaal van dit jaar. Operators wijzen prijsdruk, stevige concurrentie en de invloed van regelgeving (zoals bij roaming) aan als oorzaken.

T-Mobile incasseerde een kleine omzetdaling en bleef in marktaandeel redelijk stabiel op 21,2 procent. Vodafone, dat nu ook de mobiele omzet van fusiepartner Ziggo meetelt, kreeg desondanks een forse omzetdaling van 9,6 procent te verwerken.

Op basis van de resultaten uit voorgaande kwartaal en de huidige marktinvloeden heeft Telecompaper zijn verwachting voor de komende vijf jaar naar beneden bijgesteld. Naar verwachting zal de mobiele omzet in Nederland dit jaar met ongeveer 3 procent krimpen naar zo’n 4,6 miljard euro.

5 Reacties

Beste mensen
Let op. Als u veel storingen heeft geeft tele2 zoals bij mij niet thuis. Blijkt dat het signaal Veel te zwak binnenkomt. Ben vele jaren aan het lijntje gehouden. Dit zijn gewoon criminele praktijken. Meteen opgezegd. Nu een echte provider. Oh en dit grapje van tele2 zal nog een behoorlijk staartje hebben voor ze. Dus als u zich hierin herkent meteen opzeggen.

Let wel, als zakelijk gebruiker kan men niet telefonisch opzeggen! Dit moet schriftelijk gebeuren, en wat krijg je dan? Je komt er niet van af. Dit zijn bedenkelijke praktijken.

@Harry, je bedoelt JIJ liet je jaren aan het lijntje houden.
@Ad, zakelijk gezien weet je toch dat schriftelijk een pré is em zelfs aangetekend?

Ik ben al jaren bij Tele2. En ben nog steeds heel tevreden. Met eventuele problemen ben ik altijd goed geholpen. Dus ik begrijp al die negatieve berichten echt niet.

Tele2 levert prima service in de winkels. Die zijn ook op zondag open, vaker dan veel helpdesks. En je kunt daar ter plekke opzeggen.
Ik vind het vooral interessant hoe ze duopolie KPNZiggo op het vaste net weten te dollen. Tele2 gaat de dekkingsgraad van glas/kabel weer onder de 90% duwen de komende jaren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug