Deel dit artikel
-

Telenet betreedt de energiemarkt

De Belgische kabelaar Telenet gaat een samenwerking aan met June Energy, de aanbieder van digitale oplossingen die het energieverbruik van consumenten inzichtelijk moet maken.

June biedt bovendien de mogelijkheid om andere bedrijven te helpen hun klanten persoonlijk en gericht advies te geven over energietarieven -en verbruik.

Telenet investeert drie miljoen euro in June Energy.

Telenet wil naar eigen zeggen een meer centrale rol spelen in het digitale leven van de consument. In dat kader kijkt het bedrijf voortdurend uit naar samenwerkingen rond digitale toepassingen die maatschappelijke problemen oplossen en het leven van de consument vergemakkelijken.

Deel dit bericht

1 Reactie

Seb

“die maatschappelijke problemen oplossen en het leven van de consument vergemakkelijken”.

Dat mag misschien de missie zijn die Telenet graag communiceert, maar intern is dat allerminst het doel. Een zo groot mogelijk monopolie behouden, prijsverhogingen, concurrentie tegenwerken óf opkopen. Dát is de échte missie van Telenet.

Vergelijk de tarieven maar eens met Ziggo, het zusterbedrijf van Telenet. Het is schrikbarend hoeveel hogere marges Telenet maakt op dezelfde diensten en daarmee de kosten voor internet, telefonie en televisie al jaren tot de hoogste van Europa laat behoren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond