Deel dit artikel
-

Tempo-Team wint DDMA award voor Beste E-mail Campagne van 2019

De DDMA award voor Beste E-mail Campagne 2019 is vanmiddag gewonnen door Tempo-Team. Het bedrijf liet concurrenten KPN en Pathé achter zich. De award werd uitgereikt tijdens de Email Summit.

Tempo-Team wint de onderscheiding vanwege het innovatieve concept voor de uitzendbranche. Tempo-Team Live, zoals de campagne heet, koppelt online geplaatste vacatures van MKB-klanten, door middel van een zelfgeschreven algoritme, aan beschikbare kandidaten uit de database.

Dit algoritme maakt gebruik van 30 verschillende velden en zoekt de optimale match in de database met kandidaten. De klant krijgt vervolgens een e-mail waarin passende kandidaten kort worden voorgesteld. Vervolgens kan er worden doorgeklikt naar een persoonlijke landingspagina om CV’s in te zien en daar aangeven meer te willen weten over een van de kandidaten.

Door deze data gedreven aanpak kan Tempo Team veel meer klanten tegelijk benaderen met een persoonlijk en uniek aanbod. Bijna een kwart van de openers converteerde naar een hete lead. Persoonlijk contact geeft de doorslag in het voorzien van de vacature, zegt Tempo Team.

Bob Mencke van Wehkamp werd vanmiddag uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar. In The Battle of the Agencies kwam OMG als winnaar uit de bus.

Mencke, sinds twee jaar CRM-marketeer bij wehkamp, werd door de jury verkozen boven Dennis Figge van Schiphol en Kevin Ruhe E-llenials (Beter Bed & Intergamma). De jury roemt Mencke om zijn uitzonderlijke technische kennis en zijn blik op data en de klant. Hij maakt al zijn keuzes vanuit data en klantinzicht en is voortdurend bezig met het testen en aanscherpen van campagnes.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond