Deel dit artikel
-

Tennet uitgeroepen tot beste digitale werver

Digitaal-Werven heeft onderzocht welke bedrijven de beste digitale sollicitatiemogelijkheden hebben. Volgens de organisatie doen vooral netbeheerder Tennet en internetbureau Tam Tam het goed.

Netbeheerder Tennet biedt werkzoekenden de beste mogelijkheid digitaal te solliciteren. Dat vindt de organisatie ‘Digitaal-Werven’, die 350 werkgevers onderzocht. Internetbureau Tam Tam kreeg een eervolle vermelding.

De initiatiefnemers van de wedstrijd onderzoeken jaarlijks bedrijven en organisaties op hun digitale sollicitatie-ervaring. Jobboards, uitzendbureaus en werving- en selectiebureaus worden niet onderzocht. De digitale sollicitatie-ervaring bestaat uit de website van de werkgever, het online sollicitatieproces en een daadwerkelijke sollicitatie bij de organisatie. Om de afhandeling van een digitale sollicitatie te controleren, hebben de bedenkers van de wedstrijd ook zelf gereageerd op een vacature.

Volgens de juryleden geeft Tennet het sollicitatieproces een persoonlijke draai door foto’s van werknemers op de website te plaatsen. Ook kunnen werkzoekenden via een video een indruk krijgen van de bedrijfssfeer.

Internetbureau Tam Tam kreeg een eervolle vermelding, omdat de recruiters via de website goed bereikbaar zouden zijn. Ook is de wervingssite volgens de jury overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Late reactie

Digitaal-Werven liet onlangs nog weten dat een groot deel van de werkgevers laat reageert op digitale sollicitaties. Zo zou bijna de helft van de bedrijven niet binnen een week reageren op berichten van werkzoekenden. Eenderde van de werkgevers heeft meer dan twee weken nodig, aldus de onderzoekers.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Michel

Qua usability is Tennet inderdaad een fijne ervaring. Toch zijn er nog wat dingetjes die mijns inziens wel beter kunnen. Zo laadt er een flinke animatie op de homepage – eentje welke mijn pc al bijna deed vastlopen.  Verder zijn de vacatures nauwelijks terug te vinden in Google. Toch een steeds belangrijker wordende bron voor werkzoekers. Zo is de title tag bij elke vacature hetzelfde ('vacature detail'). Ik heb drie willekeurige titels in Google over genomen en vond deze niet terug bij de eerste 50 resultaten.  Vraag ik me verder af hoe het zit met de daadwerkelijk binnengekregen – en vervulde – sollicitaties…? Zijn deze meegenomen in de resultaten?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond