Deel dit artikel
-

Tesco: 11 procent meer online kerstboodschappen

Miljoenen Engelsen meden in december de supermarkten en deden hun kerstboodschappen via de website van Tesco, laat de supermarktketen weten in een marktupdate.

Drie miljoen online orders verwerkte Tesco in de maand december. Dat is elf procent meer dan vorig jaar. Via internet boodschappen doen begint ‘normaal’. Immers, het Verenigd Koninkrijk telt zo’n 25 miljoen huishoudens.

De supermarkt verkocht vorige maand niet enkel regulier vers en bevroren voedsel, maar ook complete kerstmaaltijden en bijbehorende dranken.

Een derde van de online bestellingen verliep via een mobiele drager.

Tesco heeft naast een supermarkt ook een algemeen online warenhuis. Daar kopen klanten algemene items zoals elektronica, meubels, kleding en speelgoed. Zeventig procent van de orders bij deze tak, Tesco Direct, verliep via het zogeheten click & collect-model. De consument surft thuis door het aanbod, bestelt en betaalt de artikelen, maar gaat ze ophalen in de lokale supermarkt. Dit is in Nederland vergelijkbaar met bijvoorbeeld consumenten die kopen bij bol.com en de bestellingen ophalen bij Albert Heijn.

De totale online omzet van Tesco in Engeland steeg in de zes weken tot de jaarwisseling met veertien procent tot 450 miljoen Pond. Wanneer ook de offline activiteiten worden meegerekend, laat de grootgrutter een kleine omzetdaling zien: 2,4 procent.

Van de eigen Androidtablet Hudl werden er afgelopen vier maanden vierhonderdduizend verkocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond