Deel dit artikel
-

Tesco claimt titel grootste online kruidenier

Het Britse supermarktconcern Tesco claimt 's werelds grootste online kruidenier te zijn. Jaarlijks doen consumenten nu voor 500 miljoen Britse pond aan boodschappen via Tesco.com. Tesco zegt daarmee de concurrentie ver achter zich te laten.

Bovendien zegt Tesco over cijfers te beschikken dat van al de online supermarkten niemand zoveel bezoekers heeft als Tesco. Sterker nog: het bedrijf stelt dat het meer bezoekers heeft dan alle andere online kruideniers samen en wekelijks 110.000 orders verwerkt.

Tesco verkoopt niet alleen maar voeding, zoals in ons land doorgaans bij supermarkten het geval is. Het verkoopt  daarnaast boeken en cd's, maar ook muziek-instrumenten en reizen. Producten waarop doorgaans hogere marges zitten dan voedingsmiddelen.

In december 2003 werd volgens de supermarktketen zelfs meer verkocht dan in heel 1998. De online winkel werd in 1995 gelanceerd. Behalve in het Verenigd Koninkrijk waar het een online dekking van 96 procent zegt te hebben, is Tesco via internet actief in Ierland, Zuid-Korea en als Groceryworks in de Verenigde Staten.

In Nederland is Albert Heijn actief als online kruidenier via Albert.nl. Moeder Ahold heeft daarnaast ook nog Peapod in de Verenigde Staten. Wat voor omzetten daar precies worden gemaakt, maakt het Zaanse bedrijf niet bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond