Deel dit artikel
-

Tesco: consument door corona fundamenteel veranderd

Corona heeft het winkelgedrag van de Engelse consument voor altijd veranderd. De online omzet daalde afgelopen kwartaal wel wat, maar steeg met 56% ten opzichte van 2019.

De omzetdaling van 12,6 procent in het laatste kwartaal van 2021 zorgt niet direct voor hangende gezichten bij de leiding van de Engelse supermarkt. Het laat namelijk zien dat zelfs in een situatie zonder coronabeperkingen de online omzet fundamenteel is gestegen.

Vanochtend publiceerde het concern zijn voorlopige cijfers over de laatste maanden van 2021. Op zich zijn ze niet heel schokkend, maar ze laten wel duidelijk de digitale transformatie zien waar het bedrijf doorheen is gegaan. Veel ondernemingen zeggen dat corona hen een digitale versnelling van enkele jaren opleverde. Dat is bij Tesco niet anders.

Over zijn ervaringen met de eigen flitsbezorger Tesco Whoosh zegt de grootgrutter niets. Vorig jaar rolde de supermarktketen deze uit naar nu honderd filialen. Whoosh levert echter niet binnen tien maar binnen zestig minuten de gewenste boodschappen thuis.

Foto: Fabio Venni (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond